söndag 20 januari 2013

Film och mer snö, kanske

Igår var jag och en vän på bio, Les Miserables blev det. Fullt med folk och en väldigt lång film.
Jag tyckte att den var bra även om den kanske var i längsta laget. Men det var en bra story och en oväntad favorit bland skådisarna var den lilla killen som var med i motståndsrörselsen. Han var ju helt suverän i sin roll tyckte jag. Klart sevärd film, om man gillar musikaler vill säga.

Idag blir det röjning här hemma. Det har inte blivit så mycket av det innan eftersom jag varit ganska trött. Den här årstiden har den effekten på mig. Men idag vaknade jag i vettig tid och nu sitter jag med en kopp kaffe så när jag har skrivit klart så blir det att dra igång diverse projekt här hemma.
I eftermiddag ska jag åka och rida. Det blir kul nu när det går så bra. Läsa, pussla och fixa lite jobbgrejer tänkte jag också försöka hinna med innan jag ska prata lite med Tom.

Temperaturen ute är just nu -6,5. Om det går att lita på min termometer som ligger lite i snön vill säga. Enligt någon tidning ska det bli -12. Brr så himla kallt tycker jag inte om. -5 funkar men gärna inte kallare. Ser på vädret TV just nu och tydligen kan det komma in lite snö på eftermiddagen. Samma som igår då.

Nähä ni, dags att dra igång känner jag. För det är lika bra att passa på med lusten håller i sig. Sedan tar jag en liten paus senare. Har tänkt att jag ska se Stjärnor på Slottet lite senare.

Ha det gott

Tjingeling

4 kommentarer:

mammaxtre sa...

Den filmen måste jag bara se. Russel Crowe är en av mina favoriter you see :-)

Ha en fin dag

Charlie sa ... sa...

Jag gillade också lilla killen ;)

Känner igen att orken inte riktigt är som man är van den här årstiden. Saker och ting har en förmåga att ta längre tid. Har röjt med idag och jag känner mig MYCKET nöjd.

Vad skönt att gå ut och rida!

Kram till dig
Lotta

Annika sa...

OOO vad jag ÄLSKADE Les Miz!!!
Jag grät ett par gånger, jag var helt inne i filmen.
Satt och applåderade på slutet, haha!!
Vi har runt 4 grader varmt, lite sol. Obama svärs in, så vädret är nog ideliskt för det.
Men det ska bli kyligt imorrn och det längtar jag efter som älskar kyla :-)
Ha det så gott.
Kram!!

Camilla sa...

mammaxtre:
Jag gillar också Russel Crowe. Och du han är med i hela filmen;)

Ha det.

Lotta:
Den där lilla killen var verkligen duktig.
Jag känner mig helt slut på kvällarna och skulle gärna kunna gå och lägga mig vid åttahugget. Men det försöker jag undvika för jag har ingen lust att vakna vid 4-5 tiden.
Röjning av en massa grejer står också på schemat här, men det tar jag en annan dag.

Kram

Annika:
Jag gillade filmen, men tyckte kanske att den var 30 min för lång. Men riktigt bra gjord.
Nästa som jag skulle vilja se är Anna Karenina som gick som trailer. Den verkar bra.

Kallt har vi. Brrr.

Kram