fredag 11 januari 2013

Kan det sluta snöa?


Fy fasiken vilken tur jag har! Smsade och ringde flera personer om det var någon vänlig själ som kunde tänka sig att förbarma sig över min högst älskade pålle.
Anledningen till det? Jo, det snöar helt galet mycket här idag. En timma efter att plogaren besökte jobbet så hade det kommit 3 cm snö. På en timma!
Jag såg knappt infarten till min lilla gata när jag kom hem, det var faktiskt en chansning. Antingen var det väg ellergrässlänt typ. Som tur var prickade jag rätt. Det blev liksom billigast så.
Men hur vägarna ser ut på Öland vill jag inte ens tänka på. Men de säger att det kommer att avta imorgon. Skönt då kanske jag kan rida lite också.

Jag måste erkännna en sak. Jag älskar att titta på dessa husprogram där folk letar efter en bostad. Och bäst gillar jag dem som visar bostäder utanför Storbrittanien, där de mest intressanta husprogrammen kommer ifrån här. För där skulle jag aldrig vilja bo. Det räckte med Irland.  Så ni vet vad jag ska kolla på  i USA,när jag är ensam hemma efter att vårt besök åkt hem, husprogram. Och några serier som fortfarande finns att se gratis. Det kommer att bli en hel del TV och avkoppling. För shoppingen har jag nog redan klarat av innan de åker hem. Listan är inte särskilt lång den här gången faktiskt. Sen ska jag väl hinna läsa en bok också, det är iallafall tanken.
Jag måste ha något att göra medan Tom jobbar.

Jag hoppas att snöfallet avtar imorgon så att jag kan rida lite. Jag saknar det nu faktiskt. Särskilt eftersom jag inte kunde rida i onsdags pga för många hästar i ridhuset på samma gång. Det kändes liksom inte som mycket idé att ge mig in där med 9 andra hästar. Det blir mer stressande än något annat då det gäller att hålla koll på de andra.

Nu blir det lite pusslande.

Tjingeling

4 kommentarer:

mammaxtre sa...

Jag gillar snön i grund och botten men förstår dig också. Snön skapar en del snö, helt klart.

Trevlig helg!

Charlie sa ... sa...

Och jag som längtar efter snö men visst kan det vara besvärligt också. Hoppas det blir ridning av!!!

KRAM

Annika sa...

OJ, ni har snö. Fåk på Öland då kanske?
BRA att ngn kunde se till din pålle.
Älskar också House Hunters o dylikt på Home and garden TV.
Skitkul att titta på. House Hunters International är också kul.
Ja, du kan nog gott dig i en hel del program då du kommer hit.
Kram!

Camilla sa...

mammaxtre:

Jo, snö kan ju vara trevligt. Beroende i vilken form den kommer ner. Och om det inte regnar ett par dagar efter och sedan fryser på. Det har gjort det i omgångar här. Superhalt blir det ju då.

Ha det gott.

Lotta:
Snön har ställt till mycket trubbel här, men nu är det ganska lugnt. Vågar knappt säga det för då börjar det väl regna:)
Kram

Annika:
Jodå, vi har mycket snö. Och några fåkar har det varit på Öland också. Sist vågade jag mig inte över till pållen eftersom jag var rädd för att köra fast någonstans så det var skönt att någon annan kunde ta hand om honom.
Jag ska få min dos av HGTV när Tom jobbar när jag är över:)
Kram