fredag 25 januari 2013

Rimfrost & semlor

Fredagsmyset kan nu dra igång efter att jag äntligen har tinat upp. Ja, så blir det faktiskt efter några timmar i stallet. Osmart som jag var glömde jag ju mössa hemma så jag hoppade ridning eftersom jag oftast blir väldigt svettig i håret. Och jag kände faktiskt inte för att få istappar i skallen ikväll. Men jag planerar att ta igen det hela imorgon.

Förhoppningsvis så kan jag också ta lite fina kort på Öland eftersom rimfrosten just nu är väldigt fin. På kvällstid tror man dessutom att snön består av diamanter eftersom det gnistrar hela tiden i strålkastarnas sken. Underbart vackert är det, även för en sådan som mig som inte gillar kyla.
Tur att bilen har bra värme:)

Idag slutade jag ett par timmar tidigare, eftersom jag jobbat in dem tidigare, och det visade sig vara ett smart drag eftersom jag behövde åka och handla en hel del. Känns skönt att bara behöva fylla på med lite mjölk och sådant i ett par veckor nu.
Imorgon går nog turen till Ikea för att bara inhandla en liten grej och samtidigt passa på att handla några grejer till jobbet. På så vis slipper jag tjata i evigheter på vd:n att åka iväg och handla. Kans ju lika gärna göra det när jag är där.

Förhoppningsvis så kan jag genomföra mina planer för helgen utan att känna stress. När jag är ledig så vill jag verkligen koppla av. Men det kanske det blir liiiite jobb under helgen trots allt. Eller inte. Det kan jag ju å andra sidan fixa senare.
Kanske tar jag med laptopen till Tom och fixar det där medan han jobbar och när de andra åkt hem. Så får det nog bli. Under tiden så skriver jag bara memon till mig själv.

För att verkligen koppla av denna fredagkväll så passar jag på att se mitt favoritprogram, Skavlan. Så himla bra talkshow! Jörn Donner är ju väldigt underhållande faktiskt:)

Igår var en god vän här med sin lilla dotter och det var dags för årets perimär av dessa:


Vi åt båda våra första semlor. Ocah jag måste säga att de var så himla goda att jag faktiskt åt två. Efter denna premiär kommer det att bli många fler semlor för mig inser jag. Det är ju så himla gott så det är ju inte klokt. Å andra sidan så är jag rätt konservativ vad det gäller semlor, de har ju funnits innan jul. Men då köper jag dem INTE. Någon ordning får det ju faktiskt vara.

Imorgon är en annan dag och jag ser fram emot den.

Tjingeling

2 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Jakten på semlor här har börjat!

Jag bara SKA ha en ;)

Skönt att du är ledig. Jag så JD hos Skavlan. Skön han är ;)


Ha en fin söndag!

KRAM

Camilla sa...

Lotta:
Hoppas att du hittar några semlor, annars får du fixa dem själv:) För det är klart att du ska ha MINST en.

Kram