torsdag 3 januari 2013

Ett litet mirakel





Igår förmiddag kom då äntligen. Syrrans lilla kille. Ganska stor verkade han vara (jag har ju blivit väl informerad av mamma som var med som moraliskt stöd) 52 cm lång och vägde 4555 gram.
Jag tycker att det var smart av honom att inte födas förrän nyåret hade passerat för nu blir han ju äldst när han börjar skolan så småningom.

Idag ska jag besöka det lilla underverket. Och det måste jag nog säga att han är ett litet mirakel då min syster har endomyrtious och en massa sammanväxningar som gör det väldigt svårt att bli gravid. Jag tror att hon har blivit opererad 3 gånger för det.
Nalle är redan inhandlad och idag blir det nog en tur till en blomsteraffär också innan det är dags att åka till sjukhuset och hälsa på.

Den nyblivna storasystern var mycket nöjd med att det blev en lillebror sa min syster när jag pratade med henne igår. Och igårkväll skulle hon få hälsa på lillbrorsan. Det blir nog bra det här.

Jag måste säga att det blev en riktigt bra start på det nya året.

Tjingeling

4 kommentarer:

Annika sa...

EN mycket bra start på det nya året.
GRATTIS!!!
Kram!

Camilla sa...

Annika:

Tack så mycket! Han är superfin. Visst jag kanske är lite partisk, men det är han faktiskt:)

Kram

mammaxtre sa...

Vad roligt med systerson och att få en orkide att blomma om :-)

Sköt om dig

Camilla sa...

mammaxtre:

Det är verkligen roligt med en ny liten familjemedlem.
Och den där orkidéen tycker jag att det är väldigt kul att den blommar om, för det har jag aldrig lyckats med tidigare.

Ha det gott.
Kram