måndag 7 januari 2013

Back to business

Jaha, nu är det slut på julen och alla helgerna. Jag tycker att det både är skönt och inte. Jag älskar ju julen och önskar att jag kunde sträcka ut den 2 månader. Kanske mest för att jag älskar adventsljusstakarna. Men i helgen packas de ner. Jag håller hårt på att inget packas ner innan Tjugondag Knut. Så funkar det hemma hos mig.

Denna julen har jag skippat julblommorna, men ser ändå att jag måste byta ut en växt som har kroknat helt. Däremot har jag, för första gången någonsin, fått en orkidée att blomma om.

Idag är luften riktigt råkall. Jag har frusit som en hund utan päls varje gång jag har gått ut. Men ikväll ska jag bara vara inne och senare lägga pussel. Just nu håller jag på att fixa till mitt hem. Sånt behövs med jämna mellanrum. Och för att bli mer inspirerad har jag tänt en massa ljus.
Kanske att jag provar min nya symaskin som jag har köpt. Det känns så himla bra att ha en egen symaskin så att jag inte behöver låna av mamma. Så planerna är att sy nya kuddfodral. Tyg har jag redan. Men kanske springer jag på något fint tyg på rea, sånt vet man aldrig.

Föresten så tycker jag att min lilla klump till systerson är väldigt söt. Jag var och hälasde på honom och de nyblivna föräldrarna förra veckan. Faktiskt dagen efter att han var född. Han kommer nog att bli en riktigt trevlig systerson, precis som min systerdotter. Åtminstone när de är med mig:)

Jaha, nu är det väl dags att ta itu med dagens projekt.
Imorgon står ridning och att ta mammas hund på en längre promenad på schemat efter jobbet.

Tjingeling

2 kommentarer:

Annika sa...

Det är både skönt och jättetrtist at ta ner julen.
Min har varit borta i exakt en vecka idag och jag har vant mig nu.
I början är det ju så kalt.
Sen att vardagen börjar igen är ju också blandat. issa verkar ÄLSKA att helgerna är över och vardagen rullar på. Jag är liiiite mer kluven...
Det är ju så skönt med lov och helger.
Jaja, detta är bra det med.
Förstår att du har gulliga syskonbarn. Härligt!!
Kramar!!

Camilla sa...

Annika:
Ja, jag har också delade känslor när det gäller att ta ner julen. Det jag nog saknar mest är adventsljusstakarna för de ger så fint sken. Särskilt nu när det är så himla mörkt hela tiden.

Kram