fredag 10 december 2010

Till Alfred Nobels minne

Då var det dags för den största årliga tillställningen där det glittrar värre än någon dag på året i Blå Hallen. Och i TV givetvis. För självklart är jag ju tvungen att kolla in damernas klänningar. Herrarna är det ju inte så mycket att orda om för de ser ju alla likadana ut i sina frackar. Som ett gäng pingviner faktiskt.
Hur ser då damerna ut? Jo, drottningen har valt helt rätt färg tycker jag, smaragdgrönt som passar henne så bra. Victoria har en jättesnygg blåsa, fast den kanske borde varit lite mer färgglad. Damen som sitter bredvid Carl Philip måste ha kvällens vassaste puffärmar. De ser mest ut som två sköldar som sticker upp. Filippa Reinfeldts klänning är faktiskt väldigt fin i blågrönt.
Hittills har jag inte sett någon alldeles förfärlig kreation, men det kommer nog. För vem kan glömma blåsan som Birgit Friggebo hade en gång i tiden? Helt förfärlig och nog allra mest omskriven då det gäller riktiga bottennapp.

Imorgon är det dags för julbord på slottet med jobbet. Det ska bli väldigt kul. Och idag har jag haft fullt upp med att lista ut vad jag ska ha på mig. Som alla vet är det ju inte direkt varmt här. Istället skulle jag kalla det svinkallt. Så alltför tunnklätt kommer det inte att bli. För då lär de väl få bryta loss mig från stolen:) Som ni förstår är jag en frusen typ och detta med snö och kyla passar mig faktiskt väldigt illa då jag fryser mest hela tiden och har väldigt svårt att bli varm då jag väl börjat frysa. Med andra ord så känner jag mig faktiskt mest som en vandrande isglass under den kalla delen av året.

Nej, nu ska jag fortsätta att knapra pepparkakor och lyssna på pristagarnas i många fall roliga tal. Och spana in fler klänningar.

Tjingeling

Inga kommentarer: