måndag 13 december 2010

Och så låg jag bara där

Snön fortsätter att komma ner här med jämna mellanrum och med tanke på att det är rena isbanan under så var det väl bara en tidsfråga innan jag skulle dratta omkull. Och det gjorde jag idag, på jobbet. Utanför ingången till receptionen.
Plötsligt låg jag bara där som en flatsill och sprattlade. Inget brutet som tur är men ena låret gör ont, men det ska nog ordna sig med det. För om bara några dagar kommmer T och då går det ju inte an att ligga och beklaga sig över ett blåmärke.

Nu är det ju som sagt bara 2 dagar och ett uppvaknande innan han kommer och jag far runt som en virvelvind här hemma. Det är en del att fixa i sista minuten och sedan måste ju julklapparna till T vara fixade innan han dyker upp. Idag tog jag en snabb tur på stan efter jobbet för att fixa några presenter. Och fasiken vad kallt det var! Trodde nästan att öronen skulle ramla av. Lärdomen av den turen blir att inte lämna hemmets värme utan en mössa i fickan.

Nej, nu ska jag kika lite på de svenska vardagshjältar som hyllas på fyran.

Tjingeling

Inga kommentarer: