onsdag 15 december 2010

Imorgon så...

Nu drar jag in i slutspurten av fixande, tvättande och julklappsköpande till T. För imorgon kommer han äntligen!!
Däremot verkar det som om det ska bli ordentligt snöfall i hela södra Sverige imorgon så jag hoppas att flyg och tåg går som de ska. Men det ska väl ordna sig.

Igår var jag runt med mamma på stan för hennes julklappsrunda. Det hela började med en försening då hon inte kunde komma in i den bilen som stod ivägen för hennes egen. Den hade frusit ihop totalt. Så det var bara att susa iväg över bron och hämta upp henne så att hon fick köpa det hon behövde. Och som vanligt for vi runt som två yrväder genom butikerna. Eller rättare sagt, jag bar och mamma handlade.
Det känns i mina händer och fingrar idag som värker som bara den. Den här kylan gör det ju inte bättre heller precis.
Och som det blåste igår! Mössa var ett absolut måste om man inte ville gå miste om öronen. Tur att pållen har ett tjockt vintertäcke så att han inte fryser.

Kom just på att det är sista dag att skicka julkort med julfrimärke imorgon. Hög tid att skriva dem och lägga på julkorten i de röda brevlådorna alltså.

Dags att köra igång med alla projekt så att jag blir klar i tid.

Tjingeling

4 kommentarer:

Taina sa...

Åh vad kul att han äntligen kommer! Nu håller vi tummar och tår att det inte blir FÖR mycket försenat.

Kram

Camilla sa...

Taina:
Ja, det ska bli så himla kul. Hoppas nu bara att det inte blir en massa strul med flyg & tåg.

Kram

Annika sa...

SÅG på FB att det snöat som bara den. Visst fick du åka och hämta honom?
Jösses vilken sträng vinter ni har.
Hoppas iaf att ni har det MYSIGT NU!!!!
KRAMAR!!!

Camilla sa...

Annika:
Jodå, visst fick jag köra & hämta honom, i Lund. Och vilket oväder. Trodde knappt att vi inte skulle komma hem.
SJ i ett nötskal.

Men nu myser vi bara, hela tiden:)

Kram