söndag 26 december 2010

Hoppas ni alla haft en trevlig jul

Idag har det i allafall inte varit något snöfall. Tack och lov. Vi behöver absolut inte en endaste liten centimeter av den vita varan.

Vi har mer än nog, tack så mycket. Ett litet tips till alla i USA, inte en endaste liten bil skulle vara ute = state of emergeny. Sånt skit bryr vi oss inte om här hemma. O nej då. Själv körde jag fast å det gräsligaste på julafton på väg hem till den ömma modern med en väldigt tomtesugen amerikan i sätet bredvid. Inga problem då kära T glatt hoppade ut oc fick hjälp av två andra riddare i vinterskrud. Tack killar för puffen så att vi kom loss!

Till slut fick T möta tomten for real. Lyckan var gjord:)



Hoppas ni alla fick en hel hög med fina julklappar. Det fick jag i allafall, så tomten måste ha hållit ett extra öga på mig i år. Som alla andra år har jag vräkt i mig av pepparkakor, kanske det hjälpte.

Julrean har ju kört igång. Och som vanligt var alla affärer med elektronik först ute. Och jisses, vad folk! Själv har jag shoppat följande, med hjälp av T's plånbok:), en micro, ny dvd-spelare och TV. Så kan det gå när man har en eletroniktokig man i huset. annars hade nog TV:n gått bort, men jag måste säga att jag tyckte att den är rätt fin.


Idag var jag hos pållen, han måste ha trott att jag övergett honom totalt. Inte en chans säger jag, men fick ett litet sms på julafton att de tagit hand om allt då mer eller mindre hela Öland var insnöat. Så himla snällt! Så imorgon blir det en tur till affären för att inhandla ett par chokladkartonger till snälla medmänniskor. Och så hoppas jag kunna ge min allra bästa väninna hennes julklapp i efterskott på tisdag.
Imorgon blir det däremot dags för födelsedagsfirande hos systerdottern som fyller hela 6 år. På onsdag ska hon vara med oss hela dagen och dessutom hänga med och rida, det kommer hon att gilla skarpt det vet jag.

Jag hoppas att ni alla har haft en riktigt trevlig julhelg. Min har helt klart varit den bästa på många år, ja om inte den bästa någonsin:)

1 kommentar:

Mamma-Mu sa...

Hallå underbara människa!

Jag vill bara önska dig en god fortsättning!
Tack för dina härliga kommentarer hos mig!
Det både värmer och stärker!

Må bäst!
Kram Mimmi