lördag 6 november 2010

Måste piggna till!

Jag sitter med en kopp kaffe och försöker väcka livsandarna till liv. Det går väl sådär jag tala om. Tröttheten vill absolut inte släppa greppet om vare sig kropp eller hjärna. Det känns som om de små grå där innanför skallbenet har väldigt svårt att piggna till.

Tiden bara springer på, eller ja nu känns det faktiskt som om den går i raketfart vissa dagar och jag har lite svårt att hinna med. Bloggen blir då lidande, tyvärr.
Hösten har också fått den minst sagt otrevliga effekten på mig att jag blir väldigt trött. Ja, igårkväll var jag faktiskt helt slut. Satt i soffan och ögonlocken kändes som två rullgardiner som for upp och ner helt okontrollerat.
Idag ska jag försöka att hinna med saker här hemma som har blivit lidande. Och så ska jag och systern åka till kyrkogården och tända ljus för pappa. Det brukar vara väldigt fint.

Imorgon ska jag rida på förmiddagen. Kanske blir det en skrittur ut i skogen med bästa väninnan och hennes häst. Det vore skönt. Nu blir det oftast att jag rider i ridhuset för det är mörkt när jag väl kommer dit, så lite miljöombyte är aldrig fel. För sen är det dags att pila hem, duscha och byta om för att därefter åka på födelsedagsmiddag hos mamma. Så det är nog bäst att ta itu med det jag ska hinna med härhemma idag. För sen är ju helgen slut och det kommer nog att bli full fart med ny arbetsvecka igen.
Måste ju komma ihåg att skicka tågbiljetterna till T också.
Listan med saker att göra blir längre och längre, precis som på jobbet. Men jag ska inte klaga. Jag känner bara att lördagar nu nästan blir heliga då jag måste ladda mina batterier för att orka med allt. Om 39 dagar kommer ju T och då kan jag ju inte ligga här som en trasa helt färdig.
Nä, fy vad jag beklagar mig. Men jag måste ha SOL, nu!!!

Hoppas ni all får en riktigt trevlig Allhelgona helg.

Tjingeling

1 kommentar:

Annika sa...

Det lät ju som en riktigt fullpackad helg det där!
men jag förstår ju fullt ut om mörkret tär på både kropp och själ.
Snart kommer T!!!
DET blir ju skitkul.
Tar han tåget till Kalmar den här ggn?
Kram!!