söndag 31 oktober 2010

Snart ny vecka. Och precis som jag önskade så lyfte dimman lite. Åtminstone då jag och bästa väninnan red ut på våra hästar. Det var superskönt att bara njuta av den höga luften.
Nu ska jag rida pållen 4 dagar i veckan istället för 3. Det blir bra träning för mina ben som jag känner inte alls har samma styrka som de hade förut. Och samtidigt blir det bra träning för hästen att kuta runt med mig på ryggen:) Mitt mål är att få honom riktigt varm nästa vecka. Jag är genomsvettig efter varje pass. Tror det beror på att min benstyrka har reducerats betydligt, hur nu det hände.
Men himmel vad kul det är att umgås med dessa magnifika djur igen! Jag njuter hela tiden!!

Dimman kommer krypande och morgonen kommer att bestå av dimma om det fortsätter likandant under natten. Kanske läge att tvätta bilen imorgon. Det är väl behövligt kan jag säga.

Imorgon skulle jag behöva kila in till stan efter jobbet innan det är dags att tvätta. Hoppas att jag kommer ihåg det innan jag åker hem. Kanske borde jag ta med mig lite sushi hem också till middag. Det vore inte helt fel då vi har en bra sushirestaurang här i stan. Och jag är så sugen.. Och ett par mackor från Subway's eftersom jag nog inte kommer att ha tid att laga mat på tisdag då det bara är hem och byta om innan det är dags för att åter bege sig över bron för lite hästmys och ridning. Det skulle sita fint helt enkelt. En tur till Ikea för att inhandla diverse ljus finns också på agendan för morgondagen.

Men nu är det dags att krypa ner i snarkofagen.

Godnatt

2 kommentarer:

Stef sa...

Vad mysigt att rida! :) Sist jag red hade jag träningsvärk i en vecka efteråt!

Kramar

Camilla sa...

Stef:

Jag rider 4 ggr i veckan nu och jag lovar att jag många gånger har ont efteråt. I söndags kändes det som om jag gick som John Wayne när jag hoppat av. Men det går över efter ett litet tag. Musklerna är ju inte i bästa form längre:)
Men det är verkligen kul.

Kram