söndag 17 oktober 2010

Kallt, men underbart väder

Vilken underbar dag det har varit idag. Solen sken och det har varit sådär underbar luft som det bara kan vara på hösten. Och ingen blåst. Tack för det:)
Vad passar då bättre än att ta en lång tur i skogen på en hästrygg med bästa väninnan. Sagt och gjort. Iväg åkte vi till stallet. Ja, jag hyr en häst nu 3 dagar i veckan och det känns helt suveränt att äntligen återuppta ett gammalt intresse igen. Jag får sån ro i själen när jag är i stallet med hästen. Den lilla stackaren har varit halt och inte gjort många knop på en månad innan jag fick OK för att hyra honom. Jag delar honom med en annan tjej som jag kommer bra överens med så det känns bra. Så nu handlar allt om att bygga upp muskler och få ner honom i vikt. Ja, han bantar faktiskt:) Men lite morötter får allt slinka ner. Det är ju rena hälsokosten.

Men hästar är konstiga varelser ibland. Som idag då vi red ut i skogen. Allt kan vara farligt, till och med en blomma vid sidan av vägen. Men efter mycket om och men så kom vi iallafall in på en ridstig där hästarna och vi bara njöt av stillheten och vädret.
T var också med hos hästen när han var här och det var kärlek vid första ögonkastet, så Riskas (som hästen heter) fick nog en överdos av morötter när jag inte såg.

Att det var nästan -5 grader när jag vaknade hade jag kanske inte förväntat mig men jag hoppas att det kommer att bli lite varmare nästa vecka då jag har ett fönsterputsarprojekt på jobbet.

Nej, nu ska jag kolla in Rallybrudar på 4:an. Jag gillar svenska filmer. De är lite mysiga tycker jag. Fretsen så håller de på att spela in en Änglagård 3 och den ska bli väldigt intressant att se.

Tjingeling

3 kommentarer:

Annika sa...

Vad roligt att du rider!!
Och att du hyr en kuse. Hoppas att han bygger upp sina muskler snabbt igen och blir en stark häst.
Jag har aldrig ridit, men det verkar verkligen härligt.
Kram!

Camilla sa...

Annika:
Ja, det är jättekul! Och jag känner verkligen hur jag går ner i varv när jag är där.
Jag red i en massa år när jag var yngre men det var ju ett tag sen:) Ridskola är ju verkligen dyrt så det här är ett mycket bättre alternativ då det är mycket billigare. Sen man rida för instruktör när man har lust. Så det är bra.
Du skulle prova.

Kram

Annika sa...

Skulle vara så rädd, så rädd o genom min rädsla skrämma hästen, tror jag´.
Men jag förstår tjusningen. BIG TIME!!
NJUT!