tisdag 19 oktober 2010

Regn idag och det kan ju vara mysigt om man ska sitta inne med en massa ljus, men inte om man måste kuta runt bland en massa olika byggnader hela dagen.

Snabbt hem efter jobbet för att byta om och åka till hästen. Han hade nog ägnat sig åt gyttjebad eller liknande för han hade lera ända upp till öronen. Så det var bara att slita extra med bortsningen så att han blev ren igen innan det var dags att rida. Och idag hade han nog fått någon slags vitamininjektion för han tyckte att det var jättekul att trava runt, annars kan han vara ganska bekväm. Tack och lov att det finns ridhus där för annars hade vi blivit dyngsura.

Igår råkade jag ut för något otrevligt i min mat. Jag käkade en räksallad och magen blev helt uppsvullen och sen körde det hela igång. Tänker inte gå in på några detaljer, men ni fattar. Inte helt trevligt kan jag säga. Och imorse var jag superhungrig. Skönt att det inte höll i sig längre än en halv dag, men det räckte gott och väl.

Ikväll blir det bara lite mys här hemma och så ska jag gå och lägga mig tidigt och läsa en bok. Det är väldigt avkopplande och skönt att förflytta sig till en annan värld med hjälp av skrivna ord. Nej, jag tror faktiskt att jag redan nu ska hoppa i loppelådan och läsa ut min bok.

Tjingeling

1 kommentar:

Stef sa...

Oh igår var jag ute och cyklade när det helt plötsligt började hagla, mindre trevligt!

kramar