söndag 21 november 2010

Regn, ost & julklappar

Jag måste säga att jag är rätt trött på regn nu. Det har ju hållt på hela helgen. Så jag har fått rida inne både fredag och idag. Tack och lov att det finns ridhus vid stallet.
Annars har helgen mest bestått av städning och ett gigantiskt berg av tvätt som jag betade av igår. Men nu är det gjort och det känns skönt.
Ikväll blir det bara lite avkoppling framför TV:n.

Att politiker brukar anklagas för att ha dålig insikt i hur vanligt folks levnadsvillkor ser ut är inget ovanligt. Men jag undrar om inte den irländska regeringens agerande är ett riktigt botten napp. Den gröna ön befinner sig just nu i en akut ekonomisk kris och vad gör regeringen då? Jo, man skickar ut 53 ton gratis ost till irländarna. Jag undrar hur man tänkte där? Att en ost skulle kunna ersätta de jobb som folk förlorar eller vadå? Helt klart är att tilltaget inte verkade vara helt genomtänkt. Och irländarna är, helt förståeligt, rasande.

Listan med julklappsförslag till de olika familjemedlemmarna börjar nu ta form ordentligt. Men som vanligt finns det en del personer som är mer svåra att lista ut vad man ska köpa till. Men det brukar lösa sig som tur är. Jag tror att jag får börja handla snart. Jag vill iallafall ha julklapparna till T klara innan han kommer hit för han är otroligt nyfiken av sig. Så de måste vara inslagna och allt innan han dyker upp här.

Dags att inta en kopp te tror jag. Det är skönt att sitta med en kopp te och massor av tända ljus medan regnet öser ner ute.

Tjingeling

Inga kommentarer: