torsdag 18 november 2010

Gordon & madamen

Matprogram vimlar det ju av på TV. Det helmysiga Halv åtta hos mig med Helge Skoog som lotsar oss genom de tävlandes kulinariska konster, Nigella Lawson som verkligen njuter av det hon gör och dessutom fullkomligen ÄLSKAR desserter.
Jag gillar att se dessa två program, men det finns även ett annat program som jag gärna kikar på. Och det är Gordon Ramsey's Kitchen Nightmares. Just nu sitter jag och ser på ett av dessa avsnitt och ikväll är det en helt grymt otrevlig madam som har en italiensk restaurang någonstans i Florida.
Menyn är lika tjock som en normaltjock skvallerblaska. Jag fattar inte hur personalen kan hålla reda på alla dessa rätter. Och med en chef i köket som kan driva även en sengångare till vansinne så fattar ni ju scenariot. Denna madamen verkar inte ha alla hästar hemma. Ja, det är faktiskt så illa att jag tror att hästarna tog en helt annan rutt.
Återstår att se om Gordon får någon ordning på madamen. Det verkar faktiskt att vara lättare att umgås med en alligator då man vet vad denna förmodligen kommer att göra om den får chansen.
Undrar hur detta kommer att sluta.

På jobbet har det varit full fart med en massa ommöbleringar och möten. Jag satt i möte med ägaren och den nye vd:n i måndags och jag måste säga att efter över en timma med båda dessa män kändes det som om en tornado dragit rakt genom skallen. Och imorgon är det dags för ett nytt möte. Round 2 and I'm ready:) Nejdå, så farligt ska det väl inte bli. Men just nu handlar det väldigt mycket om att spara och det är inte alltid helt enkelt att få folk att förstå att vissa saker kan vara svårare att spara in på.

Utanför viner vinden och tidningarna skriver om att nu kommer Ishavskylan med bokstäver som mest liknar de som katastrofer brukar få. Och med tanke på hur kyligt det varit idag så kanske de för en gångs skull har rätt. Jag klarar mig gärna utan Ishavskyla tack så mycket.
Tur att det är varmt inne iallafall.

4 kommentarer:

Caroline sa...

Tjena tjena!

Kitchen Nightmares ar ocksa en favorit har hemma hos oss. Men det var ett tag sen jag sag pa det dock....
Gillar Gordon Ramsey...nar han inte skriker for mycket ...heheh!
Kram pa dig i kylan!

Camilla sa...

Caroline:

I detta avsnittet var det mest madamen som skrek, grät och skulle slå honom. Hon var helstollig.
Men det redde ut sig till slut för då kramade hon honom medan tårarna sprutade. Det var som en kran, av eller på. Jisses.

Kram

Annika sa...

Love Gordon!!
Hes kinda sexxy if you ask me ;-)
Håller just på att spela in hela säsongen av Hells Kitchen som jag sen ska bita av.
Gillar Kitchen Nightmares också.
Kram!!

Camilla sa...

Annika:
Jag gillar också Gordon, skarpt. Det finns tydligen nån svensk version av honom som är helt b om du frågar mig. Nej, det ska vara den äkta varan:)
Han är lite av en grizzlybjörn med ett hjärta av guld. Tror att det behövs lite skrikande på folket då de inte fattar att saker och ting är helt galna.
Go Gordon!

Kram