måndag 8 november 2010

Det var nära ögat

Ny vecka igen alltså. Och utanför blåser det som sjutton och.. regnar, vad annars.
Hoppas nu inte att veckan fortsätter som den började för då vete tusan om jag inte hamnar i ett paket.
Började imorse med att en kollega parkerat sin lilla korg utanför en dörr. Jag travade glad i hågen ut genom dörren, slog benet i korgen och höll på att fara huvudstupa rakt nerför en stentrappa. Som väl var stod det en stenpelare där som jag lyckades få tag i, annars hade jag väl varit ett par tänder fattigare eller nåt. Men jag har fått en ordentlig bula på smalbenet och det gör förbaskat ont kan jag tala om.
Resten av arbetsdagen gick utan några skador. Men när jag sneddade över gatan för att ta mig till bilen etfer jobbet så höll jag på att bli påkörd. Av en cyklist!! Lite lätt irriterad klämde jag ur mig: "Har du ingen ringklocka på den där saken?" Cyklisten sa inte ett ord. Kanske lika bra det föresten för här i stan far de runt som om de ägde varenda milimeter asfalt. Inte underligt att de blir påkörda med jämna mellanrum för de kastar sig rakt ut i trafiken som några slags kamikaze-piloter med extrem dödslängtan.
Kanske borde det införas körkort för cykel:)

Nu tror jag faktiskt att det är dags att peta i mig något att äta, åtminstone säger magen det.

Tjingeling


Inga kommentarer: