lördag 27 november 2010

Inte mera

Nu har jag fått upp adventsljusstakarna och jag älskar verkligen det mjuka sken som dessa skapar. Julpyntet väntar jag med ett litet tag, men inte alltför länge för jag vill njut av det länge:)
Lite julkänsla får jag när jag kikar ut genom fönstret. Ja, jag kan snart bara se ut genom köksfönstret för snön formligen vräker ner och snart befinner jag mig i en igloo. Ett meddelande till väderguden: Det räcker nu, tack så mycket! Skicka inte mer snö som är blöt. Min bil förvandlas snart till någon kvarleva från istiden!
Det blir inte kul att åka till stallet imorgon bitti. Får väl se om jag ens kommer härifrån.

Pållen har för övrigt förvandlats till Houdini, utbrytarkungen ni vet. Han har nu kommit på hur man tar sig ut ur hagen som han delar med en annan häst. Han kryper helt sonika under eltråden, som tyvärr inte är på för det skulle nog avskräcka honom ordentligt.
Och inte lite fräck är han heller. Så fort vi stängt tråden och vände ryggen till så vips var han väl ute. Då fick vi in honom igen och försökte åtgärda problemet med att sätta dit ett snöre. Tror ni det stoppade honom? Nejdå, efter en timma hittade vi honom då han promenerat i en helt annan hage där han stod och mumsade hö. Det gillade dock inte de andra hästarna som var där. Efter att han fått några tjuvnyp i baken lyckades jag släpa med mig honom ut. Efter dessa lyckade utbrytningar så blev det förflyttning till en annan hage med rejäl grind. Där stannade han åtminstone kvar bland sina kompisar.
För vem har tid att jaga en häst i parti och minut?

Har precis kikat på ett av de bästa programmen som går på TV för tillfället, Så mycket bättre. Vilket underbart program! Jag är så himla less på alla program där folk tävlar. Det är så uttjatat att det står mig upp i halsen. Tur att det då finns enstaka program som inte går ut på tävling hela tiden.

En kopp te blir det nog nu och sedan har jag en tidig date med kudden.

Ha en skön helg

Inga kommentarer: