tisdag 20 oktober 2009

Tillbaka igen

Det var ett tag sen jag skrev nu. Har haft en forkylning som inte ville bryta ut med dundrande huvudvark som foljd.

Nej, vi stannade inte i Florida. Aven om jag mycket val hade kunnat tanka mig det.
Vilket underbart vader!!! Och sa mysigt dar vi bodde med restauranger och butiker bara ett stenkast bort. Och sa stranden 20 m bort. Battre kan det knappast bli! Sarskilt for mig som bara alskar att bada. Vi smog ner pa natten, efter att ha atit en fantastiskt god middag med massor av skaldjur, och tog ett dopp under stjarnorna. Det var som att hoppa i ett badkar. Njutningsbarometern slog verkligen i taket.

Pa lordagen hann vi ocksa med ishockey pa var mini-semester. T's bror hade biljetter till matchen mellan Florida Panthers och New Jersey Devils. Hemmalaget fick stryk, till T's stora gladje.
I ena pausen fick vi nya biljetter av T's brorson och fick mojlighet att aka upp till the club house, hogst upp. Dar fick man dricka och mat gratis.
Men jag maste saga att jag nastan fick lite svindel av att titta ner pa rinken dar uppifran. Det var hogt.
En hel del svenskar hade tagit sig dit for att titta pa hockey. Det satt en hel rad bakom oss. Det var lite kul att sitta och lyssna pa vad de pratade om. Som en fluga pa vaggen ungefar.

Innan matchen var vi pa en japansk restaurang som hade sushibuffe. Sa himla gott! Jag at sa magen stod i fyrkanter. Vi brukar bestalla hem sushi ibland, men denna var helt suveran maste jag saga.

Tyvarr gick tiden dar alldeles for fort och det fanns en massa saker som vi velat hinna med. Men for oss handlade det mest om att slappa och njuta. Sa det far vi ta nasta gang. For vi ska definitivt atervanda.

Den har veckan har vaderfolket lovat att det ska bli sol och sadar harligt hostvader. Det passar bra for det har regnat och blast en hel del nu. Sa idag blir det en tur ut i tradgarden for att rafsa lov och klippa gras. Ska bli skont att fa det gjort.
Och sen en lang promenad med skuggan (jycken).
Hoppas nu att alla forkylningar haller sig borta och att jag far kanna mig pigg.

Ha det gott

Tjingeling

4 kommentarer:

anna of sweden sa...

Vad mysigt det låter. Jag skulle också kunna tänka mig en liten minisemester nu ...

Hur länge till stannar du i USA?

Kram!

My Sweet Valentine sa...

Gud vilken harlig semester i Florida ni verkar haft. Jatteavis!

Anonym sa...

Hej! Skönt att höra att du kommit helskinnad hem från Florida! Började nästan bli lite orolig på grund av bristen av inlägg. =) Nu kan jag sova gott inatt! ;-) Ta hand om dig och hoppas förkylningen går över snart! Här är allt bra, jobbar på. Var förkyld förra veckan men det är mkt bättre nu. På fredag blir det Ladies Night med tjejgänget från gymnasiet, ska bli riktigt skoj! Ha det så bra! Hälsa Tom! Massor med kramar! //Marie

Camilla sa...

Anna: Jag aker tillbaka den 15 nov. Just nu vill jag stoppa tiden:)

Kram

My Sweet Valentine: Ja, det var verkligen jatteskont. Alldeles for kort bara.

Marie: Nu ar jag ganska pigg igen. Ogonen hangde inte med riktigt sa det var bara jobbigt att skriva.
Ha det nu sa skoj med alla tjejerna.
Ha det gott.
Kram