fredag 23 oktober 2009

Shopping & gaslacka

Hela veckan har det varit jattefint hostvader har, men nu ar ordningen aterstalld. Gratt och blasigt med andra ord. Riktigt hostlikt.

Igar var jag och grannen ivag till en affar med namnet Christmas Tree Shop i Freehold. Jag hade faktiskt ingen aning om vad det var for ett stalle och tankte att de saljer nog bara julgrejer. Men dar fanns allt mojligt. Billigt ocksa. Jag fick med mig nagra julgrejer bland en del annat. Kopte bl a 2 stora tavlor med svartvitt foto fran Paris. 70:- styck, och eftersom jag inte kunde bestamma mig for vilken jag gillade bast sa fick bada hanga med i kundvagnen.

I krokarna runt Freehold ar man verkligen pa historisk mark for dar utkampades tydligen manga stider i inbordeskriget. Inget jag hade en aning om men som grannen upplyste mig om. Det var riktigt spannade att aka dar och fundera pa hur det var da. Man har ju sett Nord & Syd nar den serien gick pa TV:n for en massa ar sedan.

Pa T's jobb var det minst sagt drama pa hog niva igar. Brandkaren hade upptackt att det nagonstans i byggnaden finns en gaslacka. Sa dar var bade polis, ambulans och brandkar nar han val kom till jobbet. Brandisarna hade varit tvugna att bryta sig in i en dorr i kallaren da det visade sig att det rummet var sa fullt med gas att hela huset hade kunnat explodera.
Idag ar det visst full rulle igen da det ar folk dar for att lokalisera vart lackan finns nagonstans och laga den. Jag maste saga att jag tycker att detta med gas ar liiite laskigt, for om det hander nagot sa ar ju risken stor for explosion.

Nej, nu ska jag kaka lite lunch, sushi, och sen blir det en tur med jycken. Hon ligger bara och myser sa hon behover allt rora pa sig lite.

Tjingeling

2 kommentarer:

Taina sa...

Gas är jag heller inte så där förtjust i. Maken tycker det är suveränt! Det kan ju få sådana förödande konsekvenser med just explosioner som du nämner.

Ibland när beslutsångesten slår till är det skönt att köpa båda alternativen :D

Trevlig helg!

Kram

Camilla sa...

Taina: Det ar ok med gasspis, det gillar jag faktiskt. Men ugnen blir jag nog aldrig kommpis med. Det far ju ingen farg!! Ar det bara jag som inte fattar hur man gor eller??

Kram