onsdag 28 oktober 2009

Annat regn

Dag 2 med regn. Men idag vraker det inte ner utan istallet kommer det ner som fin mist. Ni vet sant dar regn som lagger sig som spray pa haret och det ser ganska hyfsat ut tills man rakar dra handen genom haret och det hela forvandlas till nagon geggig sorja.
Inte trevligt alls.

Chipmunken under uthuset har brada dagar nu och far fram och tillbaka som skjuten ur en kanon. Fyller val pa matforradet antar jag. Alla forbereder sig infor vintern nu. Sa aven T. I sondags var det valdigt fint vader, sa jag satt ute och pratade lite med mamma. Da far mannen for sig att baxa in grillen i forradet (alltsa ovanpa chipmunkens bostad). Det ar ju inte en liten kolgrill utan storsta mojliga version. Det verkade mycket bokigt sa efter ett tag undrade jag om han behovde hjalp. Det sag ju onekligen ut sa.
Sa till den kara modern i andra anden att jag bara skulle hjalpa honom att fa in elandet, och det tog 1 sekund for mig att lyfta in den. Han hade hallt pa i en kvart! Jag vet faktiskt inte hur han bar sig at.

Dagen kommer nog mest att besta av lasande. Och lite sudoku (har ju fastnat i det trasket). Jag ska bara ga ut nar jag maste. For det dar regnet kan jag faktiskt klara mig utan.

Ha det gott.
Tjingeling

2 kommentarer:

Annika sa...

HAHA, jag har också jordekorrar som bor under min trappa. De är verkligen BUSY nu. Jag ser dem hela tiden då jag går in och ut ur huset. Såg en på baksidan idag också. Hoppar till då jag ser dem kila då jag tror att det är möss, hehe!!
Hey, svensk praktisk kvinna!! YOU go!Kram!!

Camilla sa...

Annika:
Hahaha. Ja de sma varelserna kan verkligen skrammas. Och snabba ar de, som en blixt. Men sa valdigt sota.

Svenska kvinnor reder sig sjalva som du vet:)
Kram