lördag 31 januari 2009

Räkmacka mums..


Fixade till en riktig smarrig räkmacka nu ikväll. Intog min skapelse (som blev 100 gånger finare än den på bilden) med en öl i skenet av en massa ljus. Ute är det kallt och blåsigt så det passade ju bra. Det enda som fattas för att mysfaktorn ska slå i taket är en öppen spis, men man kan ju inte få allt. Ja och så T givetvis, men det är ju självklart.
Det känns lite som att sitta i en igloo med vinden vinande utanför. Som tur är har jag väldigt bra värme i min lya. En del besökare har klagat på att det är för varmt. Men som en älskare av värme har jag svårt att hålla med. Jag älskar att kunna gå runt barfota mitt i vintern utan att frysa om mina fossingar.
Dagen inleddes med en tur till Giraffen med kompis J för lite shopping och den obligatoriska fikan. Jag köpte inget särskilt, men slog ialla fall till på en ögonskugga. Provade den när jag kom hem och det blev snyggt. Ett par skor provade jag också som var nedsatta med 50%. Men det blev inget köp den här gången.
Hursomhelst så var det jättekul att träffa J då det var länge sedan vi sågs.
Ha det gott

1 kommentar:

Katja sa...

Snåljåp! Gå tillbaka och köp skorna!!!! Jag har ju kakelugn... Du får mysa hos mig i veckan! Kram