torsdag 29 januari 2009

Boktips

Jag har alltid en bok bredvid min säng. I vissa perioder blir jag som värsta bokmalen.
Igår läste jag ut en bok av min favoritförfattare Nicholas Sparks. Tyvärr är dessa böcker svåra att hitta på svenska, så jag läser dem på engelska. Men även om man inte är van att läsa på engelska så ska det inte vara några problem för böckerna är lättlästa.
Den bok jag precis avslutade heter: A bend in the road, och handlar om Sarah som av personliga skäl flyttar till en liten stad på den amerikanska östkusten. Där bor Miles med sin son Jonah. Miles fru Missy har några år tidigare blivit påkörd och dödad av en smitare. Detta har satt djupa spår i både Miles och Jonah. Sarah lär känna de båda när hon börjar som Jonah's lärare.
Historien utvecklar sig på ett sätt som man inte förväntar sig och Sparks berättarstil gillar jag verkligen.
Flera av hans böcker har blivit film som t ex Dagboken och Message in a bottle.

Ha det gott

Inga kommentarer: