söndag 25 januari 2009

Första stapplande stegen i bloggvärlden

Jaha ja, nu har även jag sällat mig till skaran av bloggande personer.
Min kompis K var helt lyrisk efter att hon började blogga och sa: "att det måste du prova". Så här sitter jag nu.

Precis som bloggens namn kommer det att handla om allt och ingenting. Vad det blir får vi se.

Såg precis en trailer på TV om melodifestivalen. Jag måste säga att under de år som min vän M bodde här så avnjöts mer eller mindre samtliga finaler i hennes och vän L:s sällskap. En mycket givande tillställning kan jag meddela.
Glömmer aldrig när Carola vann med Evighet och M fick fullständigt glädjefnatt. Tror att hela huset hörde hennes lyckoskrik. Själv höll jag på att sätta i halsen av förskräckelse. Men som tur var avlöpte det hela väl.
Förra året tittade däremot jag och L själva på några deltävlingar och sa att det inte var samma sak utan M. Vad hände? Jo lagom till finalen meddelade M att hon och hennes kompis N tänkte komma tillbaka till vår stad på besök. Snabbt som tusan fixade vi ihop ett litet party. Detta kunde ju varken jag eller L gå miste om. Och vi blev inte besvikna. Vi hade till och med ordnat med egen omröstning. Det var allt ifrån kläder till framförande som bedömdes med hjälp av några kvällsidningars bilagor.
När hela spektaklet var avslutat beslutade vi oss att gå ut och göra stan. Vi hamnade på ett ställe där de självklart spelade Charlotte Perelli's låt och M sjöng med för full hals samtidigt som hon dansade för fulla muggar. Om jag inte missminner mig så höll hon på Sanna Nielsen, men vad spelade det för roll?
Låten var bra och M var i sitt esse.
Själv lyckades jag med nöd och näppe undvika att bli nerspydd av en kille som vakter bokstavligt talat släpade ut. Jag antar att hans bäst-före-datum när det gällde drickande hade överskridits för längesedan.

Jaha det här avlöpte ju väl. Och jag måste medge att det var ganska kul.
Vad det blir imorgon vet jag inte, det får vi se.

1 kommentar:

Katja sa...

Välkommen i blogg-träsket!!! Nu blir det fler bloggar att följa... :)