torsdag 29 januari 2009

Solsken trots grått väder

Ibland händer saker som verkligen kan få en vanlig, grå dag att bli väldigt trevlig. Idag fick jag ett paket från min älskling som jag har väntat på länge. Det var paket nr 2 med julklappar som har cirkulerat runt i postsystemet ett tag men som nu äntligen kom rätt.

Nu behöver det ju inte vara att få paket, det kan vara ett trevligt telefonsamtal eller något positivt som händer.

Det kan även vara något roligt som man läser.


Själv läste jag idag en artikel om ett ny affärsidé. Tydligen kan man prova på att leva som en kändis för en kväll med paparazzis och hela köret. Vart kan man nu uppleva detta? Jo, bland annat i både Los Angeles och San Francisco. Företaget som erbjuder detta heter Celeb 4 A Day. Priserna varierar mellan $249 och $1499. Undrar hur många som nappar på detta? Men entreprenörandan hos de som kom på idén är det ju inget fel på.
Det finns säkert en hel hög folk som vill känna på hur det är att vara jagad av paparazzis. Jag tillhör i alla fall inte den skaran.

Häromdagen läste jag en annan grej. Henry, 111 år, och Mildred, 80, hade blivit föräldrar. Trevligt för dem. Lite gamla kanske. Nu är de ju som väl är inte människor, utan ödlor.
Ibland är det så lite som krävs för att förgylla dagen.
Som sagt ett gott skratt förlänger livet.

2 kommentarer:

Katja sa...

Vad var det i paketet???

Camilla sa...

I paketet var det 1 par jeans (mina favoriter från Gloria Vanderbilt), en fleecejacka, 2 böcker, filmer o världens sötaste glasögonfodral (till mina solbrillor). Ser ut som en liten väska. Plus lite andra småprylar.
Jag rev upp paketet med en gång :-)