lördag 31 januari 2009

Ett filmtips för helgen

Jag gillar att titta på film och romantiska komedier tillhör mina favoriter. Därför tänkte jag tipsa om en av mina favoritfilmer, The Holiday.
Den handlar om två kvinnor som har lika dåliga erfarenheter av män och via nätet byter bostad med varandra över jul. De båda hoppas att komma bort, men istället leder bostadsbytet till att de finner en ny romans. Inget som de varken förväntat sig eller önskat sig.
Både Cameron Diaz och Kate Winslet är väldigt bra i sina roller. Sen gillar jag också Jack Blacks roll. Och Jude Law är så snygg att det borde vara förbjudet.
En film med stor mysfaktor som gör att man både skrattar och gråter. Väl värd att se varje gång. Själv har jag tappat räkningen på hur många gånger jag sett den.

Enjoy

Inga kommentarer: