tisdag 27 januari 2009

Victoria S & kändisskap

Serien om Victoria Silvstedt på TV4 tittade jag på både förra gången och ikväll. Vad tycker jag då om detta program? Ja, vad ska jag säga. varför promenerar man ute på en gata om man inte vill bli fotad och igenkänd när man vet att fotograferna hänger en i hälarna? Det finns ju bil!! Å andra sidan är det väl det som gjorde henne känd, att bli fotad mer eller mindre utan en tråd på kroppen.
Det är ju smart att kunna bygga en "karriär" endast på att synas. Visst jobbar hon också. Men kom igen Lyckohjulet?! Det kräver väl inte alltför mycket att vända på några bokstavsskyltar?
Jag undrar om hon har funderat på vad hon ska göra sen. Att skriva barnböcker kanske inte är det alldeles självklara valet i hennes fall. Men å andra sidan vem trodde att Madonna, vår egen rebell, skulle ge sig till att skriva en hög barnböcker? Inte jag i alla fall.

Kanske vi en dag får se Victoria framställa sig själv mer som en kvinna som driver sin egen karriär målmedvetet. Eller kanske inte.

Lite skrämd kan jag bli när en del barn svarar att de vill bli kända när man frågar dem vad de vill bli när de växer upp. Vad hände med brandman, läkare och annat som barn ville bli förr?
Jag undrar vad de vill bli kända för? Kanske är det därför folk ställer upp i program som Big Brother och liknande?
Ärligt talat vad har Linda Rosing gjort mer än att vara med i Big Brother? Jag har inte en aning.

Om jag får några barn får de bli vad som helst, bara de inte blir kända bara för att vara kända.

Ha en bra dag.

Inga kommentarer: