söndag 2 juni 2013

Kan man reklamera ett spöke?

God morgon!

Helgen tillbringar jag ju mestadels på jobbet och igår var det full rulle. Folk drack kaffe som om de aldrig smakat kaffe tidigare. Jag  sprang som en galning fram och tillbaka för att fylla på kaffe och koppar. Bastun var det kö till. Jisses, vad folk måste ha varit frusna.
Jag kan säga att det var tur att vi hade vår företagsgrej i fredags för igår vräkte minsann regnet ner hela dagen.
Lagom till 00.30-tiden, när jag skulle gå och lägga mig, så drog ett åskväder igång. Det kom snabbt in från Östersjön och då brukar de bli rätt ordentliga. Jag vet inte riktigt hur länge det höll igång för jag somnade. Men innan dess så blixtrade och dånade det ordentligt.

Gårdagens roligaste kommentar kom från två män som undrade om det gick att reklamera spöket, för de hade tyckt att hon inte var tillräckligt snygg. Hahaha, vad svarar man på det? Ett gott skratt blev det av den kommentaren.
Ja, vi har faktiskt ett spöke. Det har jag hört från flera att det spökar på en viss våning, men jag har aldrig märkt något. Jag är väl inte mottaglig för sånt kanske.

Igår fick jag en kommentar av Annika och jag svarade. Sedan hände något mycket mystiskt, det hela bara försvann. Bara så att du inte tror att jag bara tog bort den Annika:)
Ibland är teknik inte helt på samma blad som jag, oftast brukar det lösa sig men ibland händer något som jag inte fattar mig på.
Kanske hade det där spöket tillfälligt flyttat hem till mig för att spela mig ett spratt. Vem vet?

Ha en skön söndag.

Tjingeling

5 kommentarer:

Anna-Lena McGrath sa...

vart i Kalmar är du från? och vilken årgång är du? såg dig från Annika DCs blogg och att du är från Kalmar. Jag är +68, gick på stagg...

Charlie sa ... sa...

Ja, kanske spöket var här på bloggen ett litet tag ;)

Låter skönt med kaffe och bastu. Just nu är det bastuvärme här så jag vill snarare sticka in huvudet i en frysbox ;))

Ha en fin vecka!

KRAM
Lotta

Camilla sa...

Anna-Lena:
Välkommen hit!
Vad kul att du är från stan:) Jag är inte från Kalmar, men min mamma är och bor på Öland. Jag flyttade dit och gick också på stagg. Gick ut -88.
Jag är av årgång -70 och jag bor på Lindö sedan 10 år.

Ha det gott.

Lotta:
Ja, det måste ha varit spökskrället som följde med hem för miljöombyte.

Det blev inget kaffe o bastu för mig, men gästerna var frusna efter regnet. Nu ska det bli bättre väder igen:)
Hoppas att du kan hitta lite svalka framför en fläkt eller ac.

Kram

Annika sa...

Kanske datorspöke, vem vet?
HOn kanske blev sur för att de där gubbarna inte tyckte hon var tillräckligt snygg (!!???). Inte ens efter döden kan man koppla av skönhetsnojan. SUUUUCK :-)
Åska hade vi också igår, med besked!!
Hett har vi det. Bastuvärme, som Lotta säger!!
Kram!!

Camilla sa...

Annika:

Vi kvinnor har det inte lätt. Man kan inte ens komma tillbaka som spöke utan att bli bedömd för utseendet. Skandal!:)

Åskan hade tydligen varit värre än jag var medveten om. Hade visst hållt på hela natten. Jag måste ha varit supertrött för jag sov som en död. Lika bra det föresten.
Hoppas ni får liite lättnad i den där bastuvärmen.

Kram