tisdag 4 juni 2013

Nu är det bara..

..en dag kvar att jobba innan jag är ledig i hela fyra dagar. Det ska bli väldigt skönt.
Tanken var att jag skulle ha åkt och ridit igår, men de planerna fick jag lägga på is eftersom den förhatliga huvudvärken slog till 30 min innan jag slutade jobba. Sedan var det bara snabbt hem och ner i sängen och hoppas att några timmars sömn skulle bota migränhelvetet. Det lyckades bara halvvägs kan jag meddela. När jag vaknade till liv efter ca 1,5 timma hade i alla fall huvudvärken mildrats en aning, men borta var den inte. Så det blev tidigt i säng.
Men idag var Riskas semester på en vecka slut. Den här sommaren blir det mycket mer ridning så att han inte går upp så mycket i vikt. Han äter ju hela tiden den där pållen:) Men han var pigg och glad och gick på bra. Han fixade lite med min frisyr, alltså stod och pillade mig lite i håret medan jag höll på med hans ben och hovar. Mysigt är det:)

Vädret har varit strålande, men någon vidare värme har det inte varit idag. Igår däremot låg termometern och vippade på 24 grader. Men det blir väl varmare hoppas jag.

Just nu sitter jag och tittar på första delen en ny tysk miniserie som går på SVT1. Krigets unga hjärtan heter den och handlar om fem vänner under åren 1941 till 1945. Den är faktiskt riktigt bra.

Jag måste bara tipsa om en av mina favoriter när det gäller doftljus från Yankee Candle. Jag älskar doftljus och just nu är det bara den här doften som gäller hemma hos mig.

Den luktar så himla gott att jag låter den brinna ett tag varje kväll. Jag lär behöva köpa fler ljus av samma sort när den är slut, för den kommer alltid att vara en favorit.

Nej, nu ska jag fortsätta att titta lite på TV innan det är dags att skypa lite med Tom för att sedan sova.

Tjingeling

2 kommentarer:

Annika sa...

USCH för migrän. Jag har varit lyckligt förskonad från det i livet.
Förstår att det är ett helvete.
Doftljus är mysiga.
Gillar dem också.
Kram!

Camilla sa...

Annika:

Skönt att du är förskonad från migrän. Det var jag också till för några år sedan.
Det är verkligen ingen hit alls. Fy tusan.

Älskar mina doftljus och Yankee Candle gör de bästa tycker jag. De luktar inte kemiskt som vissa andra kan göra.

Kram