torsdag 6 juni 2013

Blå-gult

 
 


Grattis Sverige på nationaldagen! Idag lärde jag mig att vi firar nationaldagen den 6 juni till minne av att Gustav Vasa valdes till kung just den 6 juni 1523 och Sverige blev ett självständigt land. Att lära sig något nytt är berikande och gör dagen till en bra dag tycker jag.

Själv har jag inte gett mig ut på stan för att fira utan istället har jag grejat lite här hemma. Skönt det så att jag kan njuta av ledigheten resten av dagarna. Ja, imorgon ska jag tvätta bilen är tanken. Det är välbehövligt. En tur till mamma blir det nog också. Och när jag väl är där så tänker jag passa på att städa den inuti.
Annars tänker jag rida varje dag. Förhoppningsvis så behöver jag inte jaga pållen. Han fattar nu att jag har godis i fickan till honom. Så han luras bara genom att springa förbi mig när jag närmar mig honom men stannar så fort han kommer på det där med godiset.

Idag blir det sen middag eftersom jag glömde att ta fram något. Men nu ligger det två spättor på upptining. Det ska bli himla gott med kokt potatis, panerad spätta och remouladsås.
Så medan jag väntar på att firren ska tina så tittar jag på ett husprogram. Jag älskar ju att titta på husprogram som ni vet. Idag är det några som letar efter en semesterbostad i Kroatien. Och precis nyss visade de ett stort hus med pool. Riktigt fint faktiskt.

Jag tänkte lägga upp några gardiner till mamma också så att jag kan ta med mig dem imorgon när jag ändå ska till Öland. Så ikväll ska jag ägna mig åt att klippa och nåla och sedan syr jag dem imorgon på förmiddagen.

Dags att förbereda för middagen.

Tjingeling

2 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Låter som en skön dag! Spätta....så gott!

Jag somnade så glad och lycklig efter ha sett firandet på Skansen på svt play. Vad fint väder det är nu och sommarkänslan - all around!

Kram från ett regnigt CT!

Ha en fin helg
Lotta

Camilla sa...

Lotta:
Spättan var väldigt god:)
Nationaldagsfirandet på Skansen kollade jag på. Och jag måste säga att Kungens tal verkligen var bra.
Vi har lika fint väder här i söder. Kanske till och med varmare ;)

Hoppas ni får sol snart igen.
Kram