söndag 16 juni 2013

Skyfall till och från

Söndagmorgon igen och vädret som varit de senaste dagarna fortsätter. Regn och blåst med andra ord. Nu är det rena stormen med tillhörande skyfall. Rena rama monsunen, typ. Ingen idé att använda paraply med andra ord, fast det gör man ju ändå. Allt för att testa om paraplyeländet pallar trycket;) Har tyckt väldigt synd om alla som har tagit studenten den här veckan med ett väder som är totalt oberäkneligt. Sol ena sekunden och skyfall nästa. Undrar om de har fått klistra fast studentmössan på huvudet så att den inte flugit av i vinden.
Själv hade jag tänkt att gå på systerdotterns skolavslutning i kyrkan som skulle vara i torsdags, enligt syrran. Nu blev det ju inte alls så eftersom den kära systern sett fel på datum och det var i fredags. Jaha ja, då jobbade ju jag så det blev inget med det. Kanske nästa år istället.

Eftersom jag jobbar kväll hela helgen så blir det inga större aktiviteter här innan det är dags att dra iväg vid 14.30. Man hinner liksom inte med så himla mycket.

Tom har bestämt sig för att återigen skaffa hund och nästa lördag är det dags för den lilla valpen att hämtas. Han har alltid haft hund och har verkligen saknat det sedan hans förra hund dog för några år sedan.

 
Så här ser hon ut. (Lånade bilden från uppfödaren) Jag har fått äran att hitta på ett namn. Och det visade sig vara svårare än jag trodde då alla mina förslag blev nedröstade. Men nu har vi kommit fram till att hon ska heta Simba. Först var han rädd för att det skulle vara ett killnamn, men jag tycker att det är ett unisex-namn. Lite som Alex eller Kim. Strunt samma, nu har vi ju äntligen kommit fram till ett namn så då får hon heta det.
 
Jag ska åka över till Tom när jag har semester har jag bestämt. Det blir några veckor i september är planen. Då är det ju fortfarande sommarvärme där och den halvgalna sommaren på jobbet är över. Det blir nog bra. Tanken var ju att han skulle ha kommit hit i sommar, men fy fasen vad dyra biljetterna är! Jag väntar tills priset går ner lite. Förmodligen flyger jag med Icelandair även nästa gång då det skiljer ett par tusen vad det gäller pris. Det finns bara en nackdel med det och det är att planet landar på JFK och det är mycket längre att åka till Tom.
Men först ska jag jobba hela sommaren och sedan kommer det att bli jätteskönt med semester.
 
Dags att äta lite för att sedan hitta ett paraply innan det är dags att åka iväg till jobbet.
 
Ha en skön söndag.
 
Tjingeling

2 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Simba, så fint! Och vilken sötnos. Vi saknar vår vovve så enormt så jag kan förstå Tom till 100%.

Härligt att du åker i september! Kanske vi hinner ses?

KRAM!

Camilla sa...

Lotta:

Det fick bli Simba för det var det enda namn han gillade:)
Förstår att ni saknar er vovve för det gör man när de inte finns längre.

Den här gången hoppas jag verkligen att vi hinner ses när jag är där. Det vore verkligen jätteroligt.

Kram