lördag 22 juni 2013

Det blev bra till slut

Det rätade ju till sig med vädret till slut. Från ett väldigt intensivt åskväder och skyfall till strålande sol och över 20-strecket på termometern på bara några timmar. Så himla skönt för alla de som skulle fira midsommar ute. Trots att jag har jobbat så är det skönt när det är fint väder. Folk blir på så himla mycket bättre humör. Ja, fast inte alla tyvärr.
För idag tyckte jag riktigt synd om en man vars fru skällde och gnällde ordentligt på honom. Ingenting verkade vara bra som han gjorde. Värst tyckte jag nog att det var att hon sa allt det till mig när han stod bredvid. Arma karl säger jag bara. Tänk att vara gift med en sådan gnällspik.

Jag måste ha världens snällaste personal. En av tjejerna kom in på eftermiddagen med en bakelse till mig som hon tyckte att jag skulle mumsa på nu under kvällen. Gud, så himla snällt!
Tydligen gör jag något rätt som chef som har personal som är så fina. Tyvärr kan man inte alltid vara snäll, men det verkar de fatta också. Jag försöker ofta att förklara varför saker är som de är eller blir som de blir. Jag har ju också viss press från vår vd. Men hittills i år verkar allt ha gått bra eftersom han varken sagt något negativt, eller för den delen inte heller något positivt. Så jag kör på i samma anda. Det verkar ju funka.

Just nu kollar jag på Steel Magnolias eller Blommor av stål som den heter på svenska. Jag gillar den. Och min favorit är Shirley McLaine som spelar en underbar roll. Den gick på TV, men jag kom hem i slutet så jag körde igång den på dvd istället.

Imorgon blir det en tur till pållen. Hoppas att jag hittar honom för igår hade den lilla filuren bestämt sig för att leka kurragömma bland träden och enbuskarna. Efter 30 minuters letande gav jag upp. Han tror nog att han ska slippa att bli riden och bara kunna slappa hela sommaren. DET kommer inte att hända eftersom han då kommer att gå upp allt som han gått ner genom bantningen som vi kört hela vintern och våren. Det vore synd.
När jag ändå är på Öland så tänkte jag ta en sväng förbi mamma och se om hon har någon mat kvar från midsommarfirandet. Och umgås lite med henne förstås. Hunden blir alltid alldeles till sig när jag kommer hem till mamma. Hon är mitt största fan :)

Nehej, kära läsare nu ska jag fortsätta kolla på filmen innan det är dags att sova. Hoppas att ni haft en trevlig midsommar eller vanlig fredag för de som inte firar.

God natt

2 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Bra att vädret blev bättre! Och verkligen gulligt att du fick en midsommarbakelse. Sånt värmer! Roligt att du får sådan uppskattning av din personal.

Jag kollar efter pink sand nu...blev så sugen efter du skrev att du tyckte om den doften. Nu blir det jordgubbar och film ;)

KRAM!!
Lotta

Camilla sa...

Lotta:

Ja, det var verkligen skönt att det blev ett underbart midsommarväder för alla som firade ute.
Jag blev jätteglad för bakelsen! Verkligen jättesnällt.

Den där Pink sand köpte jag på Yankee Candle i NJ så du borde hitta den. Och den luktar så gott.

Kram