måndag 17 juni 2013

Dags för John Blund

Det har varit många roliga människor på jobbet och som ringt till jobbet idag. Men nu är jag ganska trött i huvudet faktiskt.

Jag fattar inte en sak bara. Varför tror folk att de kan ta med sig hund på hotell? Den senaste månaden är det nog fyra som frågat mig om de kan ta med sin hund. Senast två den här helgen! Visst, jag älskar hundar men för den sakens skull skulle jag aldrig komma på idén att fråga om jag får ta med hund på hotell. Mannen som ringde idag menade på att han hade ju bara en liten Chihuahua, men storleken spelar ju ingen roll. Är det inte tillåtet så är det inte. Det står ju till och med på hemsidan.

Skönt att vara ledig imorgon, eller idag blir det ju eftersom klockan redan är 00.30. Jag ska passa på att köpa födelsedagspresent till min svåger som fyller år på tisdag.
Helt lämpligt rasade ju deras grill ihop i fredags så det blir en ny sådan. Syrran undrade om jag hade utövat någon slags magi på den där grillen för att den skulle rasa ihop så lägligt. Men jag har ingen aning om vad hon yrar om. Jag har ju inte petat på deras grill på flera år.
Jag tycker att det var perfekt tajming av grillen att kollapsa just nu i alla fall.

Nej, nu ska jag ta med mig en bok och gå och lägga mig. Det kanske är mer lämpligt att ta en tidning när jag tänker efter för det lär nog inte ta så lång tid innan jag somnar.

God natt.

2 kommentarer:

Annika sa...

Kul med Toms hund.
OCH att du snart ska dit igen.
Icelandair har jag åkt med jättemkt, speciellt förr.
Men nu har de börjat flyga fr Dulles också, så jag åker nog med dem igen snart.
Jag tänkte bege mig hem i sept :-)
Nej, hunder på hotell är väl lite olämpligt med tanke på alla allergiker.
Hoppas ert väder är soligt och fint nu.
Kramar!

Camilla sa...

Annika:

Det ska bli kul med en liten hund igen. Den rasen blir inte så stora så det är skönt. Han hade en likadan förut. Underbar hund.

Det ska bli jättekul och skönt att komma tillbaka när det är varmt:) Sommaren blir liksom längre på så vis.
Och jag måste säga att jag var positivt överraskad av att Icelandair var så pass bra. Kändes som om jag hade mer utrymme. Och så var det skönt att sträcka på benen ett tag på Island. Dessutom mycket billigare än SAS.
Kanske åker du hem med dem i september:) Tyvärr ses vi nog inte i Keflavik. Men hur kul hade inte det varit?

Vädret kunde inte vara bättre nu. 26 grader o strålande sol:)

Kram