tisdag 30 april 2013

Nu kommer våren


Nu är vi snart inne i vårmånaden Maj, men innan dess ska ju Valborgsmässoeldar brinna ikväll. Någon varm Valborg med strålande sol kan vi glömma, åtminstone här. Det blåser som sjutton och solen kikar bara fram sporadiskt mellan molnen. Det är ingen risk att någon måste blåsa på elden för att få liv i den, det fixar naturen alldeles själv.
För min del blir det ingen brasa, istället blir det jobb hela kvällen. Men jag kommer förmodligen att känna lukten av brasan eftersom en av dem inte är speciellt långt ifrån min arbetsplats.
Imorgon är jag ledig och då hoppas jag att vinden har avtagit. Solsken från en klarblå himmel är också ett önskemål. Vi får väl se hur det blir med det.

Ha en bra dag.

Tjingeling

2 kommentarer:

Annika sa...

Japp, nu in i den ljuvliga månaden maj. Er vackraste månad. Jag tror att april är vår vackraste månad.
Ingen Valborg hos oss.
Ingen helg jag saknar mkt heller.
Mysigt om du känner doften av brasan.
Hoppas det blir lite varmare hos er snart.
Kram!!

Camilla sa...

Annika:

Jag har stora förhoppningar på maj:) Massor med sol och lite mer värme står på önskelistan.

Valborg passerade utan att jag såg en endaste eld. Det är jag glad för eftersom jag jobbade:)

Kram