lördag 27 april 2013

Vad som helst

Fredag igen och den senaste veckan har rusat förbi i en farlig fart. Eftersom jag nu har jobbat sedan i lördags så tyckte jag att det var en bra idé att ta ledigt idag. På så vis blir jag ledig idag och imorgon för att sedan på söndag dra igång jobbandet igen.

Vädret under veckan har varit rätt så bra, förutom en massa blåst vissa dagar. Men idag regnar det. Visserligen öser det inte ner direkt, men det hade varit kul om det varit lika fint väder idag som igår.
Jag ska bara göra ett ärende på stan annars hade jag tänkt stanna inomhus tills det är dags att dra iväg till stallet. Får väl se om det går att rida idag eftersom den stackars pållen hade i onsdags blivit biten på olika ställen just där sadeln ligger. Förmodligen hade det kliat ordentligt eftersom det inte ens fanns något hår kvar på de ställena.

 
I söndags var det riktigt härligt väder och då passade en av de riktigt stora damerna på att njuta av solen.


Jag har börjat läsa den senaste boken av Ann Rosman. Åh, jag älskar hennes böcker! Och den är faktiskt riktigt bra redan från början. Jag ska försöka att bara krya upp i ett soffhörn och läsa senare under dagen. Först ska jag bara stöka undan alla måsten.

Föresten känns det som om jag börjar bli förkyld. Å andra sidan så är jag inte direkt förvånad då flera på jobbet är förkylda. Hoppas att det inte blir värre än vad det är nu eftersom det värsta är på morgonen och sedan verkar det räta till sig under dagen.

Igår var jag ute och fikade med en kompis innan det var dags att jobba. Och då hittade jag en jättefin blå top som kommer att passa bra till min knallröda byxor. Helt ok pris också så det inköpet kändes helt rätt.

Björn Ranelid är alltid en kontroversiell person och nu har han minsann slängt mer vatten på den kvarnen genom att säga att han har mer humor än hela mänskligheten sammantaget. Ehh... jaha Björn, ödmjukhet verkar inte riktigt vara din grej precis. Dessutom är ju humor något som uppfattas olika av olika personer. Man vet inte om man ska skratta eller gråta åt hans uttalanden.

Jag återkommer nog imorgon igen då jag är ledig.

Tjingeling

2 kommentarer:

Annika sa...

Ann Rosman, nytt namn för mig.
Spännande. Måste googla henne.
Alltid underbart kul med en bok man inte vill släppa.

Ranelid får nog stilla sig lite nu. HAHA!!
Visserligen kanske jag tycker att den där akademin kanske gjort fel också som aldrig gett honom (O aldrig kommer att ge honom) priset.
men Ranelid borde lägga ner nu. Han börjar bli rejält pinsam.

Härligt att vädret är OK. Här regnar det, men det gör inget.
Kramar!!

Camilla sa...

Annika:

Ann Rosman ska du kolla upp. Hon har skrivit 4 böcker och den här senaste är absolut den bästa. Men de andra är också riktigt bra.
Jag gillar henne skarpt.

Ranelid är ju som han är. Ibland kan han behöva tagga ner lite, som i detta fallet.

Kram