lördag 13 april 2013

På begäran

På begäran av Annika så blir det nu lite bilder tagna med min nya kamera.
Det är väl lika bra att vi kör på.

 
Spåren från stormen Sandy syns fortfarande på vissa stränder.


Jag älskar verkligen sandstränder eftersom de ändrar skepnad hela tiden.


 
Snäckor är alltid fina. Så skira och ömtåliga.
 
 
 
Fiskmåsar tillhör väl inte mina favoritfåglar precis, men denna blev ett rätt bra objekt. Jag försökte fånga en Red Robbin, men den drog iväg innan jag hann fota den. Nästa gång kanske..
 

Godis är något som jag är väldigt svag för. Dessa var inte alls så tokiga. Och färgerna underbara!
 

Som vanligt så drog iväg på galopp. Denna gången till Queens i NYC. Trist bana så den lär vi inte återkomma till. Det var ingen värme precis så hjälpryttarna var ordentligt påpälsade. Jag förstår dem.
 

 
Avslutar dagens foton med ytterligare en snäcka.


4 kommentarer:

Annika sa...

JA!!
TACK vad roligt att SE!!
OCH vad fina dina bilder blir. Vilken BRA present.
hoppas att du kommer att gilla den mkt.
Tycker att bilderna är verkligt fina!
Du får gärna visa fler :-) Bilder är härliga.
Skaffa en bok som handlar om just DIN kamera. SÅ har jag lärt mig det jag kan.
Kramar!!!

Camilla sa...

Annika:

Tack så mycket! Vilket härligt beröm för en sådan duktig fotograf som du. Det gör mig riktigt glad:)

Jag älskar min kamera. Och jag ville ha en sådan för det retar mig att inte ha kunnat ta bra bilder på långt håll, men det kan jag nu med mitt andra objektiv.

Jag hoppas att våren snart kommer igång på allvar. För då är Öland verkligen som allra bäst. Det lär nog bli ett flertal foton därifrån framöver. Det finns ju bl a orkideér i vår hästhage:) Inte ännu, men när de väl kommer så lovar jag att visa dem.
Jag ska helt klart köpa en bok för att kunna utnyttja kameran till max. Jättebra tips.

Kram

mammaxtre sa...

Fina bilder, kul med ny kamera.

Ha det bäst!

Camilla sa...

mammaxtre:

Tack snälla du :)