lördag 6 april 2013

Livstecken

Oj, vad tiden springer iväg! Det var ju ett tag sedan jag skrev nu så det är väl dags att ta tag i det hela igen efter ett litet uppehåll. Det kommer nog fortsättningsvis att bli lite sporadiskt mellan inläggen. Jag känner att bloggen inte ska bli en börda utan något som jag gör när jag känner att jag har tid och lust. Det är ju trots allt då det blir som bäst, eller hur?
Jag har en del att göra på jobbet eftersom jag från och med nu även jobbar i receptionen samt chefar på min egen avdelning. Just nu är jag uppe i slutfasen av rekrytering av sommarpersonal och mycket meck med schema och en massa annat administrativa saker. Det och pållen kommer trots allt först:)

Jag håller på att skriva några inlägg om senaste resan till USA och kärleken. Den här gången var ju min vän och hennes familj med. En annorlunda upplevelse eftersom jag alltid åker själv annars. Så himla mycket vi gjorde. Men det kommer som sagt var i andra inlägg så jag kan peta in några foton också.

Apropå foton så fyllde jag år när vi var i NJ hos Tom, och i födelsedagspresent fick jag, bland annat, en systemkamera med ett extra objektiv! Vilka bra kort den tar! Jag håller på att lära mig den nu så då blir det en hel del experimenterande. Jättekul är det verkligen.
I vår ska jag ta en hel del bilder på en kompis till häst. Vi tänkte dra iväg upp till någon hage när det börjar bli riktigt grönt och fint ute. Det kommer nog att bli bra.
Min lilla digitalkamera hänger dock alltid med i handväskan då den är lättare att få med sig.

Påsken kom och gick med påskmat hos mamma, jobb och sedan barndop på påskdagen. Jag blev en stolt gudmor till lilla Noel som skötte sig helt exemplariskt under hela dopet. Jag tror han var mest nyfiken på alla människor som var där.

I kyrkan hände något mycket oväntat. När jag gick förbi en bänkrad och skulle sätta mig så hörde jag någon som lågt sa mitt namn, jag vände mig om och där satt en tjej som jag inte sett på hur många år som helt. Vi gick i samma klass i gymnasiet. Ok, nu är ju inte Öland hur stort som helst men vad är oddsen att träffas just där liksom?
Vi hann prata lite efter att högmässan var över och det visade sig att hon inte bor alls långt ifrån min syster. Jag ska nog ringa henne någon dag och se om vi kan ta en fika och fortsätta prata för det vore hur kul som helst. Särskilt eftersom jag inte har någon kontakt med någon alls från den tiden.

Vädret den här veckan har varit riktigt fint, men inte särskilt varmt eftersom vindarna är ganska kalla. Men nu på morgonen blev jag nästan lite deppig när de började prata om snö igen. Ska det aldrig ta slut liksom? Jag hoppas att vi här nere blir förskonade från detta. Nu vill jag att all snö ska smälta bort fort som tusan.

Igår körde en kompis ett träningspass för mig och pållen. Shit vad jobbigt det var! Men så himla kul. Nu ska vi träna på ordentligt eftersom pållen haft semester ett tag innan det är dags för nästa träningspass. Jätteroligt är det när man märker framsteg.

Idag blir det födelsedagsmiddag hos mamma som fyllde 70 år i torsdags och innan dess en sväng i biltvätten. Imorgon är det jobb som väntar i receptionen. Första gången för mig att jobba förmiddag, men det ska nog gå bra tror jag.

Dags att dra igång dagen så att det inte blir stress innan jag ska iväg.

Ha en skön helg.

Tjingeling

4 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Halloj där!

Visst ska blogga vara kul och inte en stress. Det är omöjligt (tycker jag) att få tiden att räcka till om man arbetar mer än heltid. Jag har inte ens satt på datorn på hela veckan!

Ser fram emot bilder och höra om din resa hit. Grattis också till din stora födelsdag!

KRAM

Annika sa...

Hejsan!
Jag har själv legat blogglågt eftersom jag haft besök hemifrån.
Men DU!!
NU får du ju verkligen anledning att bildblogga!!! OCH bomba.
En systemkamera!! Vad blev det för sort. Berätta och VISA!!!!
Ser fram emot matiga inlägg, och biler, från din resa till USA.
Kramar och ha det så gott!!!

Camilla sa...

Lotta:

Du har helt rätt. Ibland räcker tiden eller inspirationen inte till. Men jag återkommer alltid:)

Bilder och text om resan kommer snart.

Kram

Annika:

Det är viktigare att ta hand om besöket än att blogga tycker jag så det gjorde du rätt i:)

Kameran som jag fick är en Canon Rebel T3. Är det inte en sådan som du har?
Jag redan tagit en hel del kort med den och är mycket nöjd måste jag säga.
Hoppas kunna visa lite bilder i helgen:) Då är jag ju ledig och har tid.

Kram

Annika sa...

Jag har en canon rebel 2ti.
Eller en 550 D som den heter i Europa.
Gillar Canon starkt.
Kommer att vara trogen dem, helt klart.
Det är en del att lära, och jag har aktivt valt bort att fota på auto. Men, det har tagit sin tid med fotoböcker o fototidningar. Rekommenderar att du skaffar en bok som handlar om just din kamera.
KUL, grattis. Nu kommer du tycka att det är skitkul att fota.
Kram!!