fredag 19 april 2013

Lite bilder från New York

Du milde tid, vad det blåste igår! Rena stormen. Tur att man inte har peruk säger jag bara.
Idag tänkte jag ta med mig kameran och åka ut. Igår blev det mest lite matinköp och sådana tråkiga saker. Och vila eftersom jag varit otroligt trött. Men jag sov länge igår så det behövde jag nog.

I väntan på vårbilder så kör jag lite foton från senaste resan till USA. Håll tillgodo.


Vi åkte från snö till..snö. Så här såg det ut morgonen efter vi landat. Som tur var så försvann det dagen därpå. Då drog vi till New York.


Istället för att krångla oss in i stan med två bilar så tog vi en färja över till Finansdistriktet. Väldigt smidigt.

 
Freedom Tower är nästan klart. På utsidan i alla fall.

 
Synd att den gigantiska flaggan inte var uppe på börsen, men så här ser det ut utan flaggan i alla fall. Mindre område än vad jag trodde. Små, rätt smala gator var det.
 
 
 
Vy över New Jersey-sidan.
 
 
Himmelriket för en som gillar jordgubbar och choklad. Som jag :)
 
 
Times Square var ett måste och lika mycket folk som alltid. Det gällde att hålla reda på samtliga i sällskapet för det är ju lätt att komma ifrån varandra.
 
Det var alla bilder för den här gången men det kommer nog flera snart.
 
Tjingeling



 

4 kommentarer:

Annika sa...

Ah, se där igen!
Vad KUL med alla bilder. DET blir ju roligare att blogga också då man kan illustrera med bilder ibland.
Smidigt med färja in till Manhattan.
Gillar dina foton.
Kram!

Camilla sa...

Annika:

Det verkar som om jag kommit igång nu med bilderna:)
Kul att du gillar mina bilder, jag blir jätteglad! Mer kommer från Rockefeller Center där jag blev retad av Tom för mitt fotande.
Alla från NYC är tagna med min lilla kamera, men den tar så himla bra bilder tycker jag.

Kram

Charlie sa ... sa...

Finfint!! Gillar verkligen dina bilder och vill gärna se mer!

Våren i NY är verkligen speciell. Härligt att åka båt fr NJ till Manhattan. Så ska man komma in till ön ;)

KRAM och trevlig helg

Lotta

Camilla sa...

Lotta:

Tack, vad kul att du gillar bilderna!

Att åka färja till Manhattan var suveränt bra. Vi åkte från Liberty State Park och det tog bara typ 10-15 min. Jättesmidigt. Ganska nära till tunnelbana också när man väl är på Manhattan.
Vi kommer nog att åka båt i fortsättningen tror jag då vi ska in till stan:)

Kram