lördag 20 april 2013

Sol och ingen blåst

Vilken underbar morgon att vakna upp till! Solen skiner och den där evinnerliga blåsten har dragit någon annanstans. Skönt det eftersom det har låtit som om en folk med vargar hade flyttat in här på taket. Nu är det tyst och skönt igen.





Den här helgen jobbar jag eftermiddag, vilket innebär jobb från 14.45-23. Jag hoppas på en massa trevliga gäster och att allt bara flyter på utan problem.

Igår kväll red jag ute och jag kan meddela att det inte var så himla varmt där i blåsten. Men så himla mycket skönare än att andas in allt damm inne i ridhuset. Både för mig och Riskas. Visst, han måste ju kolla in allt som finns. Man vet ju aldrig om det kommer att hoppa upp och sluka honom hel, typ. Men efter ett tag slappnade han av och vi kunde börja rida ordentligt.

Planen var att jag skulle prata lite med Tom via Skype när han kom hem från jobbet, men jag lyckades somna på soffan precis innan han kom hem. Det är ju inte direkt ovanligt att det inträffar eftersom han inte är hemma förrän 22.30. Ibland vaknar jag innan det är alldeles för sent, men igår var det helt kört. Jag vet inte ens vad klockan var när jag förflyttade mig över till sängen. Men sov gott gjorde jag efter några nätter med de där vargylen.

Nu ska jag bara starta dagen i lugnt tempo. En balja kaffe håller jag just nu på att hälla i mig. Jag tror inte att jag skulle kunna leva utan kaffe, särskilt inte på morgnarna. Sedan ska jag ringa till Tom och väcka honom för han ska iväg och installera a/c i ett hus som blev ordentligt skadat under stormen Sandy. Mycket jobb är det tydligen och lär väl inte bli klart idag.

Dags att sakta nu köra igång dagen. Energin ska ju räcka till sent ikväll :)

Tjingeling

2 kommentarer:

Annika sa...

När ska du och Tom träffas härnäst?
Blir det hemma i Sve? Eller kommer du hit snart igen?
Vad mysigt det måste vara att rida utomhus. Jag kan bara föreställa mig frihetskänslan.
Kramar!!

Camilla sa...

Annika:

Vi har inget inplanerat än, men jag ska jobba hela sommaren så jag hoppas att han kan komma i augusti. Men vi får se. Eller så åker jag över. Vi får se helt enkelt. Just nu är det så himla mycket att göra på jobbet.

Det är jätteskönt att rida ute. Oftast blir det i en paddock med bra underlag, men ibland ger vi oss ut i skogen på små grusvägar. Det är mysigt.

Kram