fredag 29 juli 2011

Vill ha en pauseknapp

Fredag igen. Tiden går så snabbt att jag önskar att det fanns en pauseknapp. Jag vill ha mycket längre sommar, ja den är ju inte slut än tack och lov. Men det är ju oundvikligt att vi nu snart går mot höst. Åh, jag får nästan ångest när jag tänker på det. Visserligen är det ju mysigt att sitta inne på kvällarna när vinden yr utanför med en kanna te och en massa tända ljus. Men för min del får det gärna vänta till november.
Så det gäller väl att passa på att njuta av de fina dagarna nu. Men de senaste dagarna har det varit regn här. Jag tycker lite synd om alla de unga tjejer och killar som nu spelar Kalmar Nyckel Cup i fotboll här i stan. Som tur är så är det ju inte iskallt ute. Inatt har det varit väldigt varmt och fuktigt. Vaknade helt genomsvettig trots att fläkten snurrade på full fart. Kändes som om jag skulle ha behövt fläktskrället i sängen istället för bredvid.

Eftersom flera är nyfikna på hotellet jag just nu jobbar på så kommer här en länk där det finns bilder. Klicka här för att komma in på sidan.

Trots att det är fredag så har jag ingga planer för helgen för jag jobbar. Men ikväll ska jag iväg till pållen och sedan blir det bara att ligga i soffan och kolla på en film eller läsa någon tidning.
Däremot verkar det som om jag är ledig tre hela dagar nästa vecka, med början på måndag. Som en minisemester, typ. Men jag har inga planer alls och det ska bli skönt att bara ta dagen som den kommer.

Nej, nu är det dags att snart dra iväg.

Ha en skön fredag. Och njut av solen, där den skiner:)

Tjingeling

4 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Superfint! Vad roligt med länken Camilla, tack.
Får lust att checka in direkt. Förstår om ni är fullbokade!

Ja, som du kanske läste så är jag också inne på "pausknappskänslan".

Så skönt att du är ledig i tre dagar snart, det behövs också.

Ha en fin helg med jobb och soffhäng - det är inte fel det heller :)

Kram

Camilla sa...

Lotta:
Du är så välkommen så:)
Men då ska du välja rum 63, det med den enorma spegeln. Helt klart min favorit.

Pauseknapp vore ingen dum idé att ha. Jag känner ofta att den vore bra att ha.

Just nu kopplar jag av med att lyssna på din gamla chef, Jan C med z. Som vanligt låter han ju väldigt sympatisk och är väldigt intressant. Jag önaksr att jag kunde få sitta och prata med honom i ett par timmar.

Min stunande ledighet ska bli himla skön. Jag känner att jag är i stort behov av den.

Ha en skön helg
Kram

Charlie sa ... sa...

Rum 63 it is!

Visst var Jan C bra? Jag tyckte om hans "breda pensel" approach. Efter många år som ledare och i affärsvärlden har han mycket att reflektera över och dela med sig. Han gjorde det bra!

Kram

Camilla sa...

Lotta:

Ja, han var verkligen bra:)
En inspirerande man som jag lärde mig en del av när jag läste hans bok för några år sedan.

Lyssnade även på Babben Larsson. Mycket underhållande person som jag verkligen gillar.

Kram