tisdag 19 juli 2011

Dåligt med uppdateringar, jag vet

Stackars blogg och framförallt stackars läsare! Bloggen blir väldigt eftersatt just nu känner jag. På jobbet är det fullt ös varje dag. För er som inte vet det, så jobbar jag på ett hotell och just nu är vi inne i högsäsongen. Massor att göra och dessutom har jag blivit assisterande husfru, om man nu kan ha det på så små hotell. Och just nu är husfrun på semester vilket betyder att jag har fullt ansvar över hela avdelningen plus alla problem som kan dyka upp. Och idag har varit en sån dag med en massa strul.
Men det är bara att bita ihop och köra på. Även om jag för det mesta är sketslut när jag kommer hem.

Helgen som gick var jag ledig, men hade i ett svagt ögonblick hade jag tidigare sagt ja till att sköta en liten kiosk, tillsammans med bästa väninnan, på ryttartävlingar på Öland hela helgen. Jättekul, men full rulle. Så vila kunde man ju glömma denna helgen. det får väl bli lite av den varan på fredag då jag är ledig. Eller inte.
Dessutom blev jag lite halvskadad i förra veckan då pållen fick frispel (rädd för något som jag inte fattade vad det var) när jag skulle ta in honom från hagen. Ibland är avståndet mellan hjärnan och handen vääldigt lång. Eller iallafall den tid det tar för handen att släppa greppet. Slutade med att pållen drog iväg och jag hamande i ett rökmoln på marken medna han stod och glodde på mig och bara skakade. Resulatet blev tre blåmärken på ena benet och en nätsan stukad fot på andra benet. Blåmärkena äär kvar men ömmar inte längre, foten däremot ger mig lite problem. Men det är bara att bita ihop.
Oh well, imorgon är en annan dag:)

Hoppas ni har lite tålamod nu under sommaren att inläggen kommer mer eller mindre sporadiskt. Det är så mycket jag vill och måste hinna med under denna korta sommar.

Tjingeling och god natt för nu är det dags att krypa till kojs.

5 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Såklart det finns tålamod, men det är alltid roligt när du skriver!

Jag visste inte att du arbetar på hotell, vilket trevligt arbete. Jag förstår att det kan vara stressigt och intesivt mellan varven och speciellt nu när det säkert är högsäsong.

Hm, låter läskigt där med ditt fall. Jag hoppas du inte har alltför ont.

Sköt om dig! Kram

mammaxtre sa...

Men vilken himla tur att du inte skadade dig mer illa än så.

Jobba inte ihjäl dig!

Camilla sa...

Lotta:
Tack och lov att ni har tålamod!

Jag började jobba på hotell redan 1988, slutade 1999 och flyttade till Irland i 3 år. Sedan flyttade jag hem och började plugga. Läste in en massa ämnen på Komvux i 1 år och sökte sen en utbildning på högskolan. Och kom in! Då var jag 33. Jag minns att jag knappt vågade öppna kuvertet:)
Just nu har jag ett tillfälligt jobb på hotell innan jag hittar något mer administrativt, men det rullar in lite kulor;)

Fallet var läskigt, främst efteråt då jag började fundera på vad som kunde ha hänt. Nu gör det inte ont, på låret. Färgen är härlig, nu är det lila:) Men foten ömmar lite efter att jag ridit. Men det får gå.

Kram

mammaxtre:
Ja, det var tur för det kunde ha gått riktigt illa. Lilla snälla pållen är väldigt lättskrämd, men far inte iväg särskilt långt. Tur det.

Jag känner att kroppen är ganska trött, men jag kämpar på:)

Kram

Magdalena and Co in US sa...

Jajjamänsan, här har jag tålamod. Visste inte heller du jobbade på hotell, roligt att få veta. Skönt att det inte slutade ännu värre med pållen. Kramar

Camilla sa...

Magdalena:

Tur att ni har tålamod:)
Jag har väl fastnat i hotellsvängen, jag har alltid gillat den för det är en rikitgt dynamisk bransch där det alltid händer något.

Jaa, det var tur att det inte gick värre när pållen blev rädd. Nu börjar ju blåmärkena gå bort. Men efter jag har ridit så ömmar foten, men det ska väl gå över.

Kram