onsdag 27 juli 2011

Som en urvriden disktrasa, typ

Vilket väder! Solen skiner (ja, inte just nu förstås, men under dagtid) och det är varmt. På jobbet svettas jag som en gnu och jag undrar om jag inte går ner några gram per dag;) En sak är säker är att jag svettas litervis!! Tur att vattnet smakar gott här i stan:)

Har ridit både igår och idag, både jag och pållen var genomsvettiga. Och vilka framsteg han gör! Igår fick jag lite coachning av hans förra ryttare och fasiken vad bra det gick! Till och med hon blev förvånad. Jag var så stolt över min lilla pålle att jag blev helt tårögd.
Nu ska vi fortsätta att fila på det jag lärde mig igår. Så vi kan impa på henne nästa gång, förhoppningsvis. Pållen blev genomsvettig så han fick duscha efteråt. Jag hade ju min lilla hjälpreda med mig, systerdotter A, som sov över här. Hon skötte en del av duschandet och morotsmatandet. Jag tror att hon hade en riktigt mysig dag tillsammans med hästarna, även om hon inte fick rida. Men hon fick ju den stora äran att gå med Riskas för att han skulle varva ner. Och det gillade hon, lilla tjejen så stolt när hon ledde honom runt:)

Det är mycket jobb nu. Full snurr på turismnäringen och rummen går åt som smör i solsken på mitt lilla hotell (det är bara 71 rum). Så igår var jag ledig, men jobbar resten av veckan. Jag antar att helgen inte kommer att bli så kul då vi är kort om folk. Men det är bara att bita ihop och göra det bästa av situationen. Det ordnar sig nog.
Men nästa vecka är jag förhoppningsvis ledig i 3 dagar i rad! Rena semestern!

Näha, gott folk nu ska jag kolla lite på Ice Road Truckers på TV4 innan det är dags för en date med kudden.

Tjingeling

3 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Blir nyfiken på ditt hotell. I bet det är jättemysigt. Vore roligt om du tog några bilder och visade, om du vill såklart.

Härligt ridning du haft och fint väder. Skönt! Då orkar man lite till, när man får tanka upp sig lite :)

Kram!

mammaxtre sa...

Precis som Lotta är jag nyfine på ditt hotell :-)

Sköt om dig

Camilla sa...

Lotta:

Jag slänger in en länk i nästa inlägg så att du kan gå in och kolla.

Fint väder gillar jag skarpt:) Sommaren är ju så kort och sedan vet man ju vad som väntar med mörker och kyla. Och det gillar jag inte lika mycket. Särskilt inte en massa snö och elände.

Kram

mammaxtre:
Länk kommer:)

Ha det gott