måndag 11 juli 2011

Lite bättre läge

En liten snabb uppdatering innan det är dags att dra iväg till jobbet.

T har kommit hem från sjukhuset där han var i två dagar. Jag fick ett sms på morgonen att han skulle åka in eftersom han hade svårt att andas. Det visade sig att det blev ambulansfärd och att han hade vatten i lungorna. Det var oroliga dagar då det var svårt att ha någon kontakt med honom och få veta vad som hände.

Min förkylning är nästan helt bra. Lite, lite hosta bara. Men just nu känner jag mig mest trött efter all oro. Värmen gör väl sitt till också. Ashett har det varit på jobbet i helgen och svetten flödade. Det kändes nästan som om jag stod i en dusch med kläderna på. Inte vidare skönt. Att jag inte fått i mig tillräckligt med vätska känner jag i huvudet. Men det hoppas jag att det ska räta till sig idag.

Hoppas kunna åtterkomma senare idag eller imorgon, och då blir det inget alls om hälsa:)

Tjingeling

4 kommentarer:

Taina sa...

Ojoj hoppas T mår bättre nu. Och du med.

Kramar!

Charlie sa ... sa...

Jag förstår att du har varit orolig! Inget hit alls att vara på andra sidan Atlanten när sånt här dramatiskt händer.

Jag är glad att T är bättre! Och du med såklart. Puh, du måste vara helt slut.

Hoppas att ni ses snart!!

Kram på dig

mammaxtre sa...

När man känner sig sådär himla sokönt varm brukar jag fundera på om det är detta som blir när man träder in i klimakterier. Hualigen säger jag bara, så trist det vore om så blir fallet.

Vad skönt att det börjar ordna upp sig. Att oroa sig är otrevligt.

Ha det fint

Camilla sa...

Taina:
Som tur är mår T bra nu. Han har tydligen väldigt högt blodtryck och måste käka medicin resten av livet, men det är ju helt ok.
Nu hoppas jag att allt lugnar ner sig:)

Kram

Lotta:
Ja, det har inte varit så kul och jag har varit så orolig. När allt var över kände jag hur otroligt trött jag var.
Nu börjar det återgå till det normala, tack och lov. Men jag sover mer tycker jag. Jaja, det ordnar sig nog snart.

Kram

mammaxtre:
Precis så tänkte jag när svetten rann som värst i värmen. Tyvärr har vi ju ingen ac på jobbet och då krävs det inte mycket av varken fysisk aktivitet eller värme för att man ska bli överhetttad.

Kram