fredag 15 juli 2011

Rena skyfallet

Himmel, vad det regnade igår! Rena skyfallet! Jag åkte och handlade lite efter jobbet och samma planer hade nog varenda kotte för det var smockfullt överallt.
Paraply var det ingen idé att släpa på konstaterade jag när jag kom hem och var helt dyngsur.
Men idag skiner solen igen. Ja, ett tag åtminstone om man nu ska tro på väderkartorna. Men de har ju haft fel förut:)

Nej, dags att kila iväg till jobbet. Dagen är fullspäckad, ända tills det är dags att slå igen korpgluggarna ikväll.

Tjingeling

5 kommentarer:

mammaxtre sa...

Fullspäckade dagar börjar åtminstone jag trötta på....

Ha en fin dag detta till trots

Charlie sa ... sa...

Hoppas solen är tillbaka! Just nu är det lördag morgon här och solen strålar - jätteskönt. Det får gärna regna på nätterna men det är skönt att känna sommarkänslan när man vaknar :)

Ha en fin helg!

Kram

Nena in da USandA sa...

Hm, svensk sommar är lite opålitlig... Här i Nevada är det dock inte ett moln på himlen fast det nog skulle behövas, samma sak i Arizona. Trots det veliga svenska sommarvädret ska det bli skönt att komma hem om ett par veckor men tills dess passar vi på att njuta av det sista här. Hoppas att T kryar på sig nu och att det inte var något allvarligt, men det låter lite läskigt med vatten i lungorna. Ha en bra dag (eller kväll kanske snarare). Kram!

mammaxtre sa...

I Trosa har vi denna måndag ett av och på väder. Växlande molnighet me dömsom regn och ömsom sol :-)

Ha det fint

Camilla sa...

mammaxtre:
Jag håller med dig. Och på jobbet har vi högsäsong och en massa sommartjejer som kan driva vem som helst till vansinne. Ja, inte alla tack och lov:)
Trosa skulle jag vilja besöka någon gång för jag har hört att det ska vara så fint där. Nån dag kanske:)

Kram

Lotta:
Solen är tillbaka! För en dag eller så, typ.
Jag gillar också när det regnar på natten, men dagarna får gärna vara soliga. Dessutom är det så skönt att vakna efter ett regn för luften blir så frisk.

Kram

Nena:
Jadu regn i Nevada är väl ungefär lika vanligt som att det snöar här mitt i sommaren:)
Jag följer er tripp noga ska du veta. Sommaren är typsik svensk. Fast å andra sidan ska jag inte klaga för så himla mycket regn har vi inte fått här i Kalmar även om det öst ner på andra ställen.
T har repat sig och dessutom börjat på ett nytt jobb. Det är något vajsing med hans ena hjärtklaff som tydligen gör att han hade fått för högt blodtryck. Men nu käkar han tabletter, som han måste fortsätta med resten av livet. Skönt det.
Kram