måndag 4 juli 2011

Status update

Hälsan: Fortfarande hosta som sitter långt ner i bröstet. Inget hysteriskt hostande, förutom på morgonen. Och snyter mig fortfarande 1000 gånger om dagen. Tar det aldrig slut?

Bröllopet: Var mycket trevligt och var på ett helt underbart ställe. Mer om detta kommer under veckan.
Dessutom väldigt roligt att träffa alla underbara kusiner och släktingar igen:)

Riskas: Han har en otäck spricka i hoven som de nu ska kolla på. Det är inte en alltför okvalificerad gissning att han behöver hjälp från hovis och kanske få skor på framfötterna. Ingen ridning med andra ord. Nu blir det bara mys och mycket TLC för att få ordning på problemet. Synd nu när vi äntligen kommit igång bra med träningen. Huvudsaken är att hoven blir ok. Mysigare häst får man leta efter:)

Jobb: Massor att göra nu i juli. Mjukstartade i fredags med att jobba en dag och sedan ledig helg. Imorgon kör vi så det ryker igen. Och hoppas att hälsan snart blir bättre så att jag inte blir så trött.

Vädret: 100% luftfuktighet just nu, dvs duggregn. Det känns nästan lika fuktigt inomhus kan jag meddela. Jag tror att jag bor på Ekvatorn, typ. Dessutom är det varmt som tusan inne. Det är svårt att sova säger jag bara.
Får väl ta och krypa ner i sängen ändå för att försöka få någon slags sömn så jag orkar med jobbet imorgon.

God natt

7 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Trevligt med en uppdatering från dig!

Himla envis förklyning du har. Jag förstår om det är jobbigt - hoppas den ger med sig snart. Hosta är inte att leka med och jag antar att det påverkar sömnen också.

Alltid roligt med bröllop och träffa släkt och vänner. Kul!

Hoppas den ordnar sig med hoven också...mycket nu!

Kram

mammaxtre sa...

Envisa förkylningar är bara så trista. Hoppas den snart flyger sin kos.

Sköt om dig

Nena in da USandA sa...

Hoppas att du kryar på dig snabbt och att det gått bra att jobba! Ja, och att hästen blir bättre också såklart.
Take care, kram!

Camilla sa...

Lotta:

tack, har varit superrisig därför väldgt få uppdateringar:)
Min förkylning är av det envisa slaget, tyvärr.
Hostan håller fortfarande i sig.
Bröollopet var var helt super:)

Kram

Camilla sa...

Lotta:

tack, har varit superrisig därför väldgt få uppdateringar:)
Min förkylning är av det envisa slaget, tyvärr.
Hostan håller fortfarande i sig.
Bröollopet var var helt super:)

Kram

Camilla sa...

mammaxtre:
Ja dessa sommarförkylningar är inte att leka med:) Men nu börjar det bli bättre.
Kram

Camilla sa...

Magdalena:
Nja, vad det gäller jobbet så är väl inte en hemsk förkylning det bästa, eftersom jag svettas som en gris hela tiden.
Men jg kanske ska ringa dr om det inte blir bättre över helgen.
Pållen lör nog bli bra snart, hoppas jag:)
Kram