torsdag 21 juli 2011

Sommar

Sitter eller far runt just nu runt och städar och lyssnar på Sommar på webben. Har inte hunnit lyssna på så många än i år, så det är ju tur att man kan lyssna efteråt. Det är ju faktiskt en fantastisk uppfinning


Men de två som jag kan rekommendera just nu är Henrik Larsson, fotbollsspelaren ni vet. Jag är ju helt totalt ointresserad av denna sport, men hans Sommarprogram var väldigt bra måste jag säga. Särskilt avsnittet om hans bror berörde mig. Just nu lyssnar jag på Carl Bildt, och jag måste säga att han pratar riktigt bra. Sen kan man ha vilken politisk tillhörighet som helst, men den mannen har varit med om mycket utanför vårt lands gränser.


Det finns så många fler som jag vill lyssna på. Härnäst kommer det nog att bli Nanne Grönvall tror jag.


Och sedan väntar jag ju på Babben Larsson och Jan Carlzon som i år är de jag mest ser fram emot att höra. Men å andra sidan så lyssnade jag på en kvinna i arkivet förra året som var torviltsjägare i Afrika, . Och så brr hon var! När Om ni inte har lyssnat på Nastsha Illum Berg (20100701 p på podradio) så ska ni göra det Så intressant!


På senaste tiden har jag känt mig väldigt trött. Jag tror att det beror på bristen på semester (11 år sen sist) och fast tjänst. Det senare kan vara väldigt stressande tro mig. Jag skulle helst vilja ha möjligheten att bo kvar här eftersom min kära mamma behöver mer och mer hjälp då hennes man blir sämre och sämre. Samtidigt vet jag att det är i storstäderna som jag nog har störts chans att få ett bra jobb. Jag känner mig splittrad, minst sagt.


Dags att snart prata lite med T innan det är dags att sova.


Tjingleing o god natt


l

3 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Hej Camilla,

Åska kan vara läskigt, men ibland tycker jag det är spännande. Beror på situationen.

Du är verkligen värd en semester!! Ett fast arbete ger ju mer utrymme för rutiner och planering. Hoppas det ordnar sig även om jag förstår att du slits mellan olika alternativ.

Jag har ingen ledighet förrän i augusti så de lediga dagarna blir desto viktigare att fylla med chans till avkoppling.

Kram!

Magdalena and Co in US sa...

Åska tycker vi INTE om! Kul med lite tips på sommarpratare. Gillar också dom. Förstår att det är kluvet för dig hur du ska göra. Man önskar man kunde vara på flera ställen samtidigt, eller hur!!! kramar

Camilla sa...

Lotta:

Ja, åska kan verkligen vara otäckt. Dessutom har jag befunnit mig i byggnader som det vid 2 olika tillfällen det slagit ner i. Det var inte så himla kul om man säger så.

Jag längtar verkligen efter semester, men det är svårare när man inte har fast jobb för det är hela tiden en evig jakt på att få ihop tillräckligt med timmar. Men det ska nog lösa sig hoppas jag:)

Njut av ledigheten tills du har semester. Har du några planer?

Kram

Magdalena:
Nej, jag gillar inte heller åska. Nu kom det inte så nära precis här, men det blixtrade konstant.
Sommar är nog det mest intressanta program på radio. Fler tips kommer, både från årets pratare och tidigare.

Jag kan många gånger känna mig väldigt kluven. Och det kan vara otroligt stressande. Det är nog därför jag känner mig totalt utpumpad.

Kram