lördag 22 februari 2014

Sista OS-dagarna och stor besvikelse

Helg igen och det känns som om dagarna går i en rasande fart. Nu drar helgjobbet igång igen och den här gången är det tre helger på raken. Inte någon större fara då jag bara jobbar lördagar, ja förutom nästa helg då det blir både lördag och söndag.

OS går nu in i slutspurten och idag är det 3-milen för damer på längdskidor och imorgon är det 5-milen. OCH så är det final i ishockey där Sverige möter Kanada. Det blir väldigt spännande. Just nu är det mest snack om att domarna är från Kanada. Mycket märkligt tycker jag faktiskt. Men det är bara att hålla tummarna. Idag håller jag tummarna för Charlotte Kalla och de andra svenska tjejerna.

Gårdagens stora nyhet var annars att Prinsessan Madeleine och Chris fått en dotter. Kungaparet slängde sig på första bästa plan till New York för att hälsa på den nya familjemedlemmen.

Boken som jag läser får hänga med till jobbet idag. Det är alltid bra att ha med en bok om det blir lugnt, vilket jag tror att det blir. Att bara sitta rakt upp och ner på en stol i 8 timmar utan att ha något att göra blir väldigt långsamt. Så det gäller att kunna fördriva tiden med något. Korsord brukar också vara bra.

Imorgon ska det, liksom idag, bli hyfsat väder. Det är jätteskönt att det är ljusare längre nu tycker jag. Lite piggare blir jag också. Skönt det, för det där mörkret gör mig väldigt trött. Och det känns som om det har blivit värre när jag har blivit äldre. Var ska det sluta? Att jag kommer att gå i ide när jag blir gammal?!

Igår var jag så himla sugen på en semla så jag stannade till i en mataffär på vägen hem från stallet. Såg fram emot kaffe och en semla när jag kom hem, men vilket bakslag det blev. Semlan var ta mig sjutton den äckligaste jag någonsin ätit! Fy fasiken vilken besvikelse säger jag bara. Aldrig mer att jag köper en semla där den saken är helt klar.

Ska bara ta det lite lugnt här hemma och käka lite innan det är dags att åka till jobbet vid 14,30.

Ha en skön lördag.

Tjingeling

2 kommentarer:

Annika sa...

Skönt att OS är slut. Det blev så tråkigt med det mesta mot slutet. Inga medaljer, ingen spänning, bara besvikelser. Silvret i hockeyn känns inte roligt heller.
Skandaler och skit.
Nej, glad att det är slut.
Ja, nu får vi'la se vad den nya kungliga bebin ska heta…
Tycker verkligen att det är så mkt ljusare nu.
Du får köpa en semla fr ett annat ställe. Trist att du blev så besviken.
Kram!

Charlie sa ... sa...

OS gick mig (nästan) förbi då vi var på resan under exakt de två veckorna, men invigningen, hockeyfinalen och avslutningen hann jag med.

Tack för din hälsning - så skönt att komma iväg och vi prickade inte bara in OS utan flera snöstormar.

KRAM