måndag 3 mars 2014

Bula, Oscarsgalan & bokrea

Äntligen måndag! Och jag är ledig :) Det har varit en helgalen vecka, jobbmässigt. Men samtidigt väldigt rolig. Men idag känner jag att jag är lite trött så det blir en lugn dag med en tur hem till mamma för att äta semlor.

I lördags råkade jag ut för en liten olycka som resulterade i en ordentlig bula rakt ovanför ena ögonbrynet. Jag skulle bära ner några stolar i källaren på jobbet och ramlade i trappan och drog skallen i en av stolarna. Jädrans vad ont det gjorde! Ena knät är också väldigt ömt. Men det går väl snart över. Det kunde ha blivit värre.

Vädret är väl inte så mycket att orda om, mest dimma eller grått. Ja, förutom häromkvällen då det snöade som sjutton. Men det försvann redan dagen därpå. Tack för det.

Vaknade någon gång under natten på soffan, råkade somna där, och slängde ett öga på tv:n som sände Oscarsgalan. Gravity verkar varit den film som drog hem flest priser. Ja, förutom för bästa film som gick till 12 years a slave. Har faktiskt inte sett några av dem, men det är inte omöjligt att det händer inom en snar framtid. Just nu är jag mest sugen på att titta på Captain Philips och En familj - August Osage County. Den sistnämnda hade premiär här i fredags.
Flera av de filmer som jag vill se har precis kommit ut på dvd så det kanske blir en tur till videobutiken i eftermiddag för att kolla in om några finns inne. Jag gillar att man får ha dem en vecka för då blir det ingen stress med att titta. Dessutom är det ju verkligen filmväder. Så får det nog bli.

Jag var en snabb sväng på bokrean förra veckan. Och jag måste säga att jag tyckte att den var väldigt blandad. Ena va bokhandlarna i stan verkade ha en mycket bättre rea än den andra, där det såg väldigt skralt ut. Jag köpte bara med mig två pocket hem, men det blir nog en tur in på fredag för en närmare undersökning av utbudet.

Nej, nu är det dags att sparka igång dagen.

Tjingeling

4 kommentarer:

Annika sa...

Gravity fick lite väl många priser. SÅ bra är den inte. Men de stora priserna på slutet gick till andra filmer. BRA!!!
Ja, förutom regi, den gick till Gravity.
DU måste se 12 Years a Slave, en fantastisk, sorgliog och hemskt film. ALLA måste se den, och den är så gripande.
SE Dallas Buyers Club också, lika fantastisk den och på ett annat plan. SÅ glad att bästa manliga huvudroll och biroll gick till den filmen.
Wolf of Wall Street också skitbra.
En kul gala, som alltid.

Hemskt med din bula. USCH!! Glad att det gick bra, trots allt.
Här vräker snön ner. Vräker.

Kramar!

mammaxtre sa...

Trist att skada sig. Glöm inte att upprätta en arbetsskadeanmälan (för visst var det på jobbet du gjorde illa dig?)

Jag önskar så att jag tittat på Oskarsgalan, den verkar ha varit riktigt bra.

Ha det gott

Charlie sa ... sa...

Attans sådan otur att du ramlat! Det gör ont sånt där. Ta hand om dig.

Oscars var roligt och nu har jag flera filmer på min "to do".

Här är vädret so so - men det ska visst bli plus 11 på lördag.

KRAM

Camilla sa...

Annika:

Tack för alla tipsen! 12 Years a Slave tror jag inte har kommit hit än. Jag ska försöka titta på alla de filmerna. Wolf of Wall Street har jag redan sett och den tyckte jag var jättebra.

Kram

mammaxtre:
Tur att det inte gick värre med den där skadan. Bara en liten bula kvar nu. Skönt det.

Kram

Lotta:
Så himla klantigt att ramla i en trappa, men sånt händer. Som tur var satt jag länge med en isblåsa på skallen annars hade bulan nog blivit hur stor som helst.

Oscars är kul, men tyvärr är det ju mitt i natten här när det visas. Precis som du har jag fler av filmerna på min lista.

Hoppas att det fina vädret kommer till er med lite värme.

Kram