fredag 14 mars 2014

Ingen bra början på året, men hoppas att det blir bättre snart

God fredagskväll.

Bloggen har fått lida lite väl mycket. Jag har haft den sämsta tänkbara starten på detta året, hälsomässigt alltså. Blev sjuk i början på december, men vilade inte tillräckligt mycket och sedan har det inte varit mer än max en vecka i sträck som jag har känt mig rätt ok. Nu har jag i alla fall travat iväg till en läkare, något som jag undviker i det längsta, eftersom jag har ont i huvudet, öronen och halsen. Det visade sig att jag har öroninflammation och en bihåleinflammation samt att mitt immunförsvar verkar vara lite vekt just nu. Men läkaren skrev ut en penicillinkur som jag ska ta i 10 dagar så sen ska jag förhoppningsvis bli frisk. Vilket jag verkligen hoppas för jag är astrött på att känna mig halvrisig och inte orka särskilt mycket mer än att jobba.

Det har varit jättefint väder här de senaste dagarna, men idag och igår har jag mest ägnat mig åt vila, då jag varit hemma från jobbet, eftersom jag har gräsligt ont i öronen och huvudet. Försökte mig på att rida lite idag, men efter 30 min fick jag ge upp då det bara dånade i skallen. Det var nog inte min smartaste idé måste jag säga.
Nu är jag ledig i helgen och då ska jag bara vila. Ja, förutom några timmar imorgon då familjen kommer hit för att käka lite försenad födelsedagsmiddag.
På måndag ska jag förhoppningsvis kunna återgå till jobbet igen. Det är ju så himla tråkigt att ligga hemma och inte må bra. Jag har bara försökt vila och sova så mycket som möjligt. Men det kändes nödvändigt att göra det för jag har massor att göra på jobbet.

Nu verkar det fina vädret vara över för denna gången då det blåser som sjutton och regnar lite då och då. Det verkar som om vädret nästa vecka kommer att bjuda på både regn och ... snö! Det sistnämnda kan jag verkligen vara utan nu när krokusar och blåsippor kikar upp ur vinterdvalan. Men å andra sidan måste man ju räkna med bakslag när vårvärmen har kommit rekordtidigt.

I flera dagar har det varit mycket prat om flygplanet från Malaysia Airlines som har försvunnit. Det måste vara fruktansvärt för de anhöriga att inte veta vad som hänt deras anhöriga. Det verkar ju mycket märkligt att man inte har hittat ett enda spår efter flygplanet, om det nu störtat. Mysteriet fortsätter.

Vi har mycket att göra på jobbet och hittills har det gått väldigt bra. Hoppas att det fortsätter så för då kommer det att bli ett bra år med mycket jobb för alla mina extraanställda som jag måste säga är helt kanonbra. Ja, givetvis är mina 2 fast anställda klippor men det är de extra som räddar oss när vi har mycket att göra. Stor eloge till både fast och extra personal som sliter hårt varje dag.

Nej, dags att städa lite till innan det är dags att sova.

God natt

Lets Dance är ju i full sving på fredagarna nu. Och för första gången den här säsongen har jag faktiskt lyckats hålla mig vaken genom hela programmet. Känns som en bedrift i nuläget :)

5 kommentarer:

mammaxtre sa...

Men din stackare! Så bra att du gick till doktorn. Penicillin brukar göra susen och det ganska snart. Förhoppningsvis känner du dig snart som en ny människa.

Det där flygplanet....så märkligt!

Krya på dig!

Charlie sa ... sa...

Bra att du gick till doktorn. Man kommer till en punkt då man känner att det är dax - jag tillhör dem som väntar hellre än att skynda iväg. Hoppas du känner dig bättre och piggare snart.

Låter bra att vila i helgen!

Sköt om dig

KRAM

Camilla sa...

mammaxtre:
Jag hoppas att jag inte blir mer förkyld efter den här kuren för nu är jag så himla trött på det.
Den har redan börjat hjälpa lite så jag är förhoppningsfull :)

Kram

Lotta:
Precis som du så väntar jag in i det längsta med att gå till doktorn, men nu blev det helt nödvändigt eftersom inget hjälpte.
Imorgon är det dags att återvända till jobbet igen och hoppas att jag slipper fler sjukskrivningar resten av året.

Kram

Annika sa...

USCH!! Men vad bra att du fått hjälp. NU sska nu nog blir frisk.
DET tror jag.
Men ta det lilla lugna nu ett bra tag framöver.
Visst är det så ytterligt skumt med det försvunna planer. SÅ egendomligt. VAD kan ha hänt? Tror säkert planet störtat.men varför? OCH var?
USCH för att vara anhörig. Tänker på dem.
Kramar!!

Camilla sa...

Annika:
Tack för att du tror på att det kommer att bli bra :) Jag hoppas verkligen det, men min svåger tror att jag har utvecklat dammallergi också. Jag hoppas verkligen inte det. Positiva Olle liksom;)

Det där planet fortsätter att förbrylla mig. Fortsättning följer..
Ruskigt är vad det är. Tur att vi åker med "säkra" bolag.

Kram