söndag 23 mars 2014

Boktips och bra nyhet

Hemkommen efter en rolig kväll på jobbet. Mycket folk och hyfsad fart hela kvällen. Me like!
Kände att jag behövde koppla av hjärnan med jobb. Det låter inte klokt, jag vet, men just nu är det rena av kopplingen för min hjärna där det surrar värre än i en bikupa att vara i receptionen. För där måste jag fokusera på det jag gör och det finns ingen tid att tänka.

En kompis ringde mitt på dagen och hojtade om något om en god nyhet. Åhh, så väl jag behövde det. Pållens barnvaktstid är nu över och han får komma tillbaka till sina kompisar i de stora hagarna. Nu behöver han inte försöka att knapra i sig alla staket som finns utan kan äta det lilla gräs som finns istället. Han har varit en ypperlig barnvakt, men jag tror att han har saknat sina kompisar och de stora hagarna som de går i. Matte är glad, och pålle också.

Tänkte att jag skulle tipsa er om en bok som jag läste ut idag. Gillar ni inte spänning eller deckare så är den kanske inte något för er. Men här är den.


Den bästa jag läst av Marie Jungstedt hittills. Nu har jag ju inte läst alla hon har skrivit, men den här hade korta kapitel med ett bra flyt som gjorde att jag knappt kunde lägga ifrån mig boken.
Det hela kör igång med ett rån, en påkörd liten flicka och ett mord och sedan virvlar det på i precis den stil som jag gillar då jag inte vet vem mördaren är förrän de sista 40+ sidorna.
Jag kan verkligen rekommendera ett av mina bästa rea-fynd någonsin.

Nu ska jag börja läsa en helt annan typ av bok som jag fick i födelsedagspresent. Jag återkommer till den när jag har läst klart den, vilket nog kommer att ta ett tag. Förr kunde jag läsa snabbt, men inte nu längre. Det tar längre tid för mig att läsa böcker nu har jag märkt. Väldigt frustrerande ibland. Kanske har jag inte ro eller tid att bara sitta/ligga och läsa lika ofta. Jag vet inte vad det beror på. Men jag saknar det och försöker nu komma igång med mitt läsande igen.

Nej, nu är det dags att sova lite.

God natt

Inga kommentarer: