måndag 17 mars 2014

Håll tag i hatten eller peruken

Ja, det är ett ganska bar tips idag. För som det blåser. Himmel och pannkaka, det var ingen idé att fixa till frisyren innan jag drog iväg till jobbet imorse. Såg ut som ett troll när jag kom dit. Och då åkte jag ändå bil!
Häruppe under takpannorna så låter det som sjutton, visserligen har jag vant mig men ibland tror jag att takpannorna ska komma lös av den kraftiga blåsten. Hoppas att det avtar snart.

Samtidigt som jag sitter och skriver lyssnar jag på P4 Extra på webben. Jag gillar verkligen det programmet, men har svårt att lyssna på jobbet eftersom min telefon oftast går varm.

Idag var jag tvungen att ta ett mindre trevligt beslut, men som tur var hade jag ett bollplank i form av en av mina chefer att bolla med. Och vi kom fram till beslutet att det var bäst att låta den här personen gå. Det är en person som jobbar extra och som inte verkar ta till sig av mina, eller någon annans, instruktioner.  Sånt funkar inte på vår arbetsplats. Nu har hon ju fått x antal chanser att förbättra sig, utan framgång, så det kommer inte out of the blue liksom.

Min hälsa är fortfarande lite skakig, men jag hoppas att det kommer att bli mycket bättre snart. Penicillinen verkar ju hjälpa. Och så kör jag med nässpray för allergi och bihåleinflammation. Men å andra sidan så känner jag väldigt täppt i näsan när jag är på jobbet. Min svåger trodde att jag drabbats av damm allergi. Himmel, det hoppas jag verkligen inte! Herregud, måste han komma på det värsta han kan? Är jag allergisk mot hästen så kommer jag att bryta ihop på riktigt. Jag kommer att ta varenda känd medicin mot det isåfall. Men det verkar inte vara något problem när jag är där, inte mer än vanligt i alla fall. Så jag tror att jag kan utesluta det.

Pulled pork har ju blivit superpopulärt här hemma. I USA har det ju funnits hur länge som helst. Vill man nu inte göra detta själv så finns det färdigt att köpa på Ica. Har inte testat det än, men ska nog göra det i veckan för att se hur det smakar. Utlåtande kommer under veckan.
Jag hoppas att det är gott då det verkar vara något för mig som oftast äter middag väldigt sent de dagar jag är hos hästen. Har provat färdiga Baby back Ribs som var rätt bra, men jämfört med de amerikanska står de sig rätt slätt. Tror att det beror på bbqsåsen. Så nu har jag köpt american bbq sauce, Sweet Baby Rays. Den är god tycker jag.

I lördags hade jag familjen här på lite mat och födelsedagsfirande. Det blev mexikanskt eftersom det oftast blir alldeles för mycket mat att äta ensam. Dessutom älskar jag ju fajitas så det är synd. En tårta avslutad det hela. Alice som är laktosintolerant fick glass och jordgubbar istället. Det gick ner bra. Tyvärr var mamma tvungen att åka hem relativt snabbt, men förhoppningsvis så kan hon stanna längre nästa gång hon kommer hit.

Dags att dra igång någon form av matlagning.

Ha det gott.

Tjingeling

4 kommentarer:

Annika sa...

Hoppas du snart kommer att känna dig lite piggare.
Du vet vad jag tycker om storm och blåst: INTE!!!
Hatar då det knakar och rister i hus och tak under storm. Rädd för att få ett träd över taket också.
Nej, blåsa hårt behöver det inte göra ofta.
SR har grymt många bra program. Snacka om kvalitetsradio.
Älskar det!
Pulled Pork ja, tänk så lustigt att det blivit så hett hemma. Som du säger har det ju funnits här i USA lääänge, lääänge.
Gott är det, jag tänker på det mer som sommarmat, bbq-mat. Har ett superrecept på Pulled Pork som jag kan lägga ut senare. Peters FARFARS recept, som förfinats lite av Peters pappa. SÅ gott!!
Ha en fin dag!

Camilla sa...

Annika:
Den där blåsten får gärna vara, särskilt nu när jag har ont i öronen som det är. Det hjälper liksom inte med blåst precis. Men det känns bättre för varje dag som går. Tack och lov för det.

Lägg gärna ut receptet på pulled pork. Här verkar det funka när som helst då de tycker att man kan lägga det i pitabröd. Hur äter man det i USA? Har aldrig ätit det så jag har ingen aning.

Kram

Annika sa...

Man äter det med cole slaw och bbq sås. I bröd. Ofta hamburgerbröd el dyl.
Jag brukar göra min pulled pork i slow cooker, men man kan göra det på grillen också, på ungefär samma sätt man då gör det i en crock pot.
Godast med hemmagjord bbq-sauce. OCh såklart hemmagjord cole slaw. Här är det absolut mer sommarmat än vintermat.
Ska lägga ut receptet då det våras ibland bergen :-)))
Påminn om jag glömmer.
Kram!
Stay cool in all your busyness!

Camilla sa...

Annika:

Har tänkt på maten hela dagen på jobbet och plågat mina kollegor. Så sugen :)
Cole slaw skippar jag eftersom jag inte gillar det. Men jag älskar bbq sås.
Har ingen slowcocker så jag får köra med stekgryta, men det ska nog gå bra det med.
Ser verkligen fram emot receptet. Och jag kommer att påminna dig om du glömmer. Det kan du skriva upp ;)

Kram